۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۴۸۳۸۷۱
امام جمعه نکا:

دشمنان به دنبال شکستن قبح روابط محرم و نامحرم هستند

امام جمعه نکا با بیان این که امروز شبکه های ماهواره ای و پایگاه های اینترنتی با برخی برنامه های غیر اخلاقی تلاش می کنند قبح برخی مسائل و روابط میان محرم و نامحرم را بشکنند، گفت: هدف اصلی این شبکه ها، از بین بردن هویت دینی نسل جوان است.
حجت الاسلام محمدی لائینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقرمحمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و تربیتی مدارس شهرستان نکا با بیان این که امروز دانش آموزان و نسل جوان جامعه ما در خطر هجمه های دشمنان قرار دارد، گفت: باید راه کارهای لازم برای خنثی کردن توطئه های دشمنان اتخاذ شود.

وی با بیان این که برنامه های تربیتی و اخلاقی باید ضمن اثرگذار بودن دارای جذابیت بالایی باشد تا بتواند نسل جوان را به سمت خود بکشاند، افزود: امروز تربیت دینی نسل جوان باید یک اولویت مراکز علمی و فرهنگی باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز نسل جوان جامعه در معرض هجمه های سنگین بدخواهان و جبهه استکبار قرار دارند، خاطرنشان کرد: عدم برنامه ریزی برای مقابله با این هجمه ها موجب خسران بسیاری برای جامعه خواهد بود.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این که مدارس و دانشگاه ها خط مقدم تربیت دینی، علمی و اخلاقی نسل جوان جامعه هستند، تصریح کرد: باید مباحث اخلاقی و دینی در کنار موضوعات علمی در مراکز علمی ما مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که علم به تنهایی نمی تواند موجب سعادت و تعالی انسان شود، بیان داشت: علم بدون تقوا و اخلاق حتی ممکن است موجب انحراف و گمراهی انسان شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز کشورهای غربی با وجود پیشرفت های علمی گسترده به دلیل فاصله گرفتن از معنویت و اخلاق در مسیر انحراف قدم بر می دارند، تصریح کرد: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مسائل دینی و فرهنگی در بخش های مختلف جامعه وجود نداشت.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به این که انقلاب شکوهمند اسلامی که برگرفته از انقلاب و نهضت حسینی بود موجب احیای دین و ارزش های اسلامی در متن جامعه شد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز به برکت انقلاب شاهد محور قرار گرفتن احکام دینی در طرح ها و برنامه های کشور هستیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که البته امروز کشورمان هنوز با جامعه آرمانی کمی فاصله دارد و باید در این حوزه تلاش کرد، بیان داشت: باید با بهره گیری از ظرفیت های دینی که در جامعه داریم در جهت تقویت پایه های دینی جامعه بهره گیریم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن امروز تبلیغ ناهنجاری های دینی و اجتماعی را از سنین پایین آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: راه مقابله با این هجمه های دشمنان، ترویج صحیح مبانی دینی و انقلابی در میان نسل جوان است.

حجت الاسلام محمدی لائینی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که سیره اهل بیت(ع) باید بیشتر در جامعه تبیین و تبلیغ شود، تصریح کرد: بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) بهترین راه رسیدن به سعادت و تعالی حقیقی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که جامعه امروز باید با سیره اهل بیت(ع) پیوند بخورد، ادامه داد: پیوند با اهل بیت(ع) دشمن را از جامعه دینی دور خواهد کرد و بستری را برای رستگاری جامعه فراهم خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نظام اسلامی مدافع انسان های مستضعف جهان است و با مستکبران سر ساز نخواهد داشت، تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری نیز به صراحت فرمودند که هرکس در مبارزه با رژیم صهیونیستی باشد ما او را تاييد و تقويت مي کنيم، پس دوستي و دشمني ما بايد ضابطه مند باشد و نمي شود با هرکسي دوست باشيم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دوستی های غیر اصولی یکی از آسیب های ما در حوزه جوانان است، خاطرنشان کرد: باید با آگاهی دادن به نسل جوان از این آسیب های احتمالی در حوزه جوانان جلوگیری کنیم.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که اگر در دانشگاه ها و مدارس جلوی برخی دوستی های نامتعارف را نگیریم اثرات نامطلوبی را در خانواده ها و روابط جامعه شاهد خواهیم بود، تصریح کرد: دشمن در تلاش است با بهره گیری از ظرفیت های تبلیغی خود این شیوه ها را در جامعه اسلامی به عنوان یک ارزش نهادینه کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز شبکه های ماهواره ای و پایگاه های اینترنتی با برخی برنامه های غیراخلاقی تلاش می کنند قبح برخی مسائل و روابط میان محرم و نامحرم را بشکنند، تصریح کرد: هدف اصلی این شبکه ها، از بین بردن هویت دینی نسل جوان است.

وی با تأکید بر این که باید مراقب باشیم تا این گونه مسائل به مدارس و دانشگاه های ما کشیده نشود، ادامه داد: غرب با ابزارهای تبلیغی گسترده به دنبال این است که دین و ارزش های دینی را از جامعه اسلامی از بین ببرد و ضد ارزش ها را در جامعه اسلامی ما جایگزین کند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت تقویت مسأله عفاف و حجاب در سطح مدارس و دانشگاه ها تأکید کرد و گفت: متأسفانه دشمن تلاش می کند با ترویج بدحجابی و بی عفتی در جامعه اسلامی، سبک زندگی غرب را در جامعه ایرانی نهادینه کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که حجاب حافظ کرامت و ارزش های وجودی زن است، خاطرنشان کرد: امروز زن در کشورهای غربی به پایین ترین حد خود تنزل پیدا کرده و به یک کالایی برای خرید و فروش تبدیل شده است.

امام جمعه نکا با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران نیز به جایگاه زن کرامت بخشید، تصریح کرد: امروز بانوان کشورمان با بهره گیری از سیره فاطمی به الگویی برای دیگر بانوان جهان تبدیل شده اند./1317/202/ب2

ارسال نظرات