۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۴۸۳۹۷۱

سفر هیأت 600 نفره عربستان سعودی به رهبری ملک سلمان به مالزی

سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی برای چند دیدار رسمی به همراه هیئتی 600 نفره به کوالالامپور پایتخت مالزی سفر کرد.
سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی

به گزارش خبرگزاری رسا، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی به دعوت رسمی سلطان محمد پنجم٬ پادشاه مالزی به همراه هیئتی 600 نفره برای انجام چند دیدار رسمی به کوالالامپور پایتخت مالزی سفر کرده است.

در این سفر چهار روزه ملک سلمان به مالزی، موضوعاتی از قبیل؛ برنامه ریزی ها در خصوص مناسک حج و مواد غذایی حلال٬ شرکتهای نفتی ملی٬ مسائل علمی، آموزشی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

این نخستین سفر رسمی ملک سلمان پس از انتصاب به پادشاهی عربستان سعودی در سال 2015 به مالزی است. او اولین پادشاه عربستان سعودی است که بعد از 10 سال به مالزی سفر می کند.

در خلال دیدار ملک سلمان از دانشگاه مالایا و نیز دانشگاه بین المللی اسلام مالزی، به وی دکترای افتخاری تقدیم خواهد شد و توافقنامه ای میان خبرگزاری رسمی مالزی وعربستان سعودی امضاء خواهد شد.

عربستان سعودی دومین شریک بزرگ تجاری مالزی در خاورمیانه است. حجم تجاری میان دو کشور در سال گذشته در مقایسه با 2 سال پیش، با 12.4 درصد افزایش به 3 میلیارد دلار افزایش یافته است.

حدود 60 درصد صادرات مالزی را روغن پالم و فرآورده های این ماده تشکیل می دهد. ماشین آلات، لوازم الکترونیکی و مواد غذایی از دیگر موارد صادرات این کشور است.

عربستان سعودی یکی از وارد کنندگان بزرگ موادغذایی حلال برای مالزی بوده و از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از سوی دیگر شرکتهای مالزیایی در سالهای اخیر در بسیاری از فعالیتهای زیرساختی عربستان سعودی فعالیت دارند.

به نوشته آناتولی، همچنین مالزی خواهان افزایش مجدد ظرفیت حج این کشور است که سال گذشته از 22230 نفر به 27900 نفر افزایش یافته است.

ملک فیصل بن سعود اولین پادشاه سعودی بود که در سال 1970 به مالزی سفر کرده بود./982/ب102/د

ارسال نظرات