۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۴۸۴۱۶۳
رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل:

سوگواره یاس نبوی بسترسازی ترویج سیره فاطمی در جامعه است

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل گفت: سوگواره یاس نبوی زمینه آشنایی بیشتر با سیره نورانی و روش و ویژگی های فکری، تربیتی و اخلاقی این بانوی بزرگوار را فراهم می کند.
رییس اوقاف آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمد هادی بهرامی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ترویج سیره فاطمی ضرورتی مهم و اساسی است که باید در این عرصه تلاش شایسته و ارزنده ای صورت گیرد.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه الزهرا(س) از مقام ارزشمند و والایی برخوردار هستند که نیاز می رود سیره نورانی این بانوی بزرگوار در جامعه و در میان آحاد مردم تبیین شود.

حجت الاسلام بهرامی افزود: بهره گیری از روش زندگانی حضرت فاطمه الزهرا(س) برکات و دستاوردهای ارزنده داشته و زندگی انسان را در مسیر تعالی و سعادت حقیقی قرار می دهد.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با بیان این که همه ساله و به مناسبت های مختلف ویژه برنامه هایی از سوی سازمان اوقاف و امورخیریه برگزار می شود، گفت: همزمان با ایام فاطمیه برنامه سوگواره یاس نبوی را در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می کنیم.

وی اظهارداشت: سوگواره یاس نبوی زمینه آشنایی بیشتر با سیره نورانی و روش و ویژگی های فکری، تربیتی و اخلاقی این بانوی بزرگوار را فراهم می کند که بسیار ارزشمند است.

حجت الاسلام بهرامی ادامه داد: ترویج سیره فاطمی در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و ترویج اندیشه های ناب دینی اثربخشی بسیار گرانقدری دارد که ضرورت دارد به آن توجه شود.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل تصریح کرد: مقام معظم رهبری بیان فرمودند که مراسم های فاطمیه باید به صورت عاشورایی برگزار شود که نیاز است برنامه های شایسته ای صورت گیرد.

وی اظهارداشت: تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی امری مهم و ارزنده است که می توانیم از ظرفیت های ارزشمند این اماکن برای ترویج اندیشه های ناب دینی استفاده کنیم.

حجت الاسلام بهرامی از برگزاری ویژه برنامه های سوگواره یاس نبوی در 20 امامزاده و بقعه متبرکه آمل خبرداد و بیان داشت: تلاش ما در این راستا است تا بتوانیم فعالیت های ارزنده ای را صورت دهیم.

وی با بیان اینکه همایش یاوران فاطمی با تجمع بانوان در امامزادگان شاخص شهرستان برگزار می شود، افزود: ویژه برنامه های عزاداری و بصیرت افزایی نیز در سطح امامزادگان صورت می گیرد.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل در پایان تصریح کرد: سوگواره یاس نبوی با حضور روحانیان در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع)، امامزاده عبدالله(ع)، امامزاده قاسم(ع) چاکسر، ابوالفضلی اوجی آباد ، بقعه ناصرالحق  و دیگر امام زاده ها و مساجد برپا می شود.

حجت الاسلام بهرامی ادامه داد: برنامه های دسته روی و عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) با ویژه برنامه های باشکوهی در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه صورت می گیرد./202/1314/ب1

ارسال نظرات