۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۴۸۴۵۲۳
نماینده ولی فقیه در دانشگاه های استان البرز:

اشتغال نباید در نقش مادری زنان خدشه وارد کند

نماینده ولی فقیه در دانشگاه های استان البرز گفت: زن در هر مقام و مسؤولیتی که هست باید طوری عمل کند که به نقش همسری و مادری او لطمه و آسیبی وارد نشود.
رهروان یاس نبوی رهروان یاس نبوی رهروان یاس نبوی رهروان یاس نبوی رهروان یاس نبوی رهروان یاس نبوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا همایش بزرگ رهروان یاس نبوی با سخنرانی حجت الاسلام صادق رزاقی نماینده ولی فقیه در دانشگاه های استان البرز و مداحی حاج داود شفیعی و با حضور جمعی از دانش آموزان مدارس منطقه و زوار آستان مقدس امامزاده حسن(ع) پیش از ظهر امروز در صحن مقدس این امامزاده برگزار شد.

در آغاز این مراسم که با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد، حجت الاسلام رزاقی ضمن عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت سالروز شهادت دخت گرامی نبی اکرم(ص)، حضرت فاطمه(س) گفت: یک زن در مسیر زندگی خود سه مرحله دختری، همسری و مادری را طی می کند.

وی با بیان اینکه اسلام به جنس مونث و دختر نگاهی ویژه ای دارد، ابراز داشت: نگاه دین اسلام به جنس مونث محترمانه تر از جنس مذکر است. از این رو روایات متعددی حدود صد حدیث در این باب  وارد شده است.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه های استان البرز گفت: از نبی مکرم اسلام روایت است، از نشانه های برکت یک زن این است که نخستین فرزند او دختر باشد؛ همچنین در روایتی دیگر از پیامبر(ص) آمده هر که چهار دختر را با حفظ شئونات بزرگ کند و به سر و سامان برساند آن شخص در بهشت در کنار من خواهد بود. پیامبر(ص) معتقد بود دختر گل است و پروش گل کار آسانی نیست و به مراقبت ویژه ای نیازمند است. به همین منظور رفتار ایشان با حضرت زهرا(س) یک الگو برای همه پدران است.

وی در ادامه اظهار داشت: یکی از همسران پیامبر(ص) نقل کرده است هرگاه فاطمه وارد می شد پیامبر از جای خود بر می خاست و به استقبالش می رفت؛ خم شده و دو دست دخترش را می بوسید و او را در جای خود می نشاند؛ سر و صورت او را بوسه می زد و سینه اش را می بویید.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: یکی از کتاب هایی که در این باب راهنمای بسیار موثری برای دختران و پدران است، کتاب حضرت فاطمه زهرا(س) از تولد تا شهادت، تالیف علامه سید محمد کاظم قزوینی است؛ پدر به محبت دختر نیازمند است، این در حالی است که نسبت به پسر کمتر این نیاز احساس می شود. پیامبر(ص) می فرماید دختر حسنه است و حسنه چیزی است که انسان را به بهشت می برد.

وی در سفارش به ازدواج به موقع دختران گفت: کسی که ازدواج می کند، دو سوم دینش را به دست آورده است. دین اسلام توصیه می کند، زنی که در مقام همسری قرار می گیرد با شوهرش به نیکی رفتار کند. امام علی(ع) به پسرش سفارش می کند کارهای خود را به دوش همسرت نگذار؛ اگر کارش کمتر باشد، برای باقی ماندن جمال او مناسب تر است.

حجت الاسلام رزاقی با بیان اینکه به سفارش دین اسلام، جهاد زن در خوب شوهرداری کردن است، گفت: شهادت برای زن در انجام کارهای خانه حاصل می شود. زن در هر مقام و مسؤولیتی که هست باید طوری عمل کند که به نقش همسری و مادری او لطمه و آسیبی وارد نشود. زن باید استاد دانشگاه خانه و خانواده باشد. در جنس زن می تواند خوبی هایی تمام نشدنی وجود داشته باشد.

وی در ادامه ابراز داشت: یک زن باید بداند وقتی مرد به خانه می آید بهتر است که تنها به شوهرش رسیدگی کند و برای زمان ورود و خروج شوهر حساب ویژه ای باز کند و ارزش متفاوتی برای او قائل شود و همواره در خانه شخصیت و اُبهت شوهرش را در مقابل فرزندان حفظ کند.

استاد حوزه و دانشگاه در روایتی از امام علی(ع) در رضایت از حضرت فاطمه(س) گفت: به خدا سوگند در تمام دورانی که با فاطمه زندگی کردم یک بار مرا دلگیر نکرد و من هم او را دلگیر نکردم.

حجت الاسلام رزاقی در ادامه اظهار داشت: زمانی که زن به مقام مادری می رسد حقش به اندازه ای است که بعد از خدا و پیامبر و ائمه هیچ کس به اندازه او ، حق به گردن دیگری ندارد. پیغمبر(ص) حدود 90 لقب زیبا به حضرت زهرا(س) نسبت داد که زیباترین آنها ام ابیها بود.

وی در پایان با اشاره به مقام و منزلت رفیع این بانوی مکرمه خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) در لحظات پایانی عمرش به امام علی(ع) وصیت کرد سلام مرا به فرزندانم تا روز قیامت برسان. همچنین از حضرت زهرا(س) روایت است اگر از سادات کسی شما را ناراحت کرد، او را به خاطر من ببخشید./201/966/ب1

ارسال نظرات