۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۴۸۴۶۰۶

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

برگزاری نشست علمای اهل سنت، وحشت دشمن از وحدت مسلمانان و تشیع شهرستان درمیان و مراسم وداع با شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در خوسف از جمله عناوین اخبار کوتاه خراسان جنوبی است.
اخبار کوتاه

 به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام اکبرپور، معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی عصر امروز در مراسم وداع با پیکر شهید گمنام  هشت سال دفاع مقدس که در هیأت حسینی شهرستان خوسف برگزار شد، اظهار داشت: مقام حضرت زهرا(س) در رفتار حضرت زهرا بود که ایشان را خدایی کرد.

وی با اشاره به حدیث شریف کساء، افزود: باید همه ما ببینیم رفتار و گفتارمان چقدر رنگ زهرایی دارد و چه مقدار در خط حضرت زهرا(س ) هستیم.

‌‌حجت الاسلام اکبرپور گفت: شهدا برای خدا قدم برداشتند و عزیز شدند و ما نیز باید قدردان خون هزاران شهید سرافرازمان باشیم که با توسل به حضرت زهرا(س) و عمل به سیره اهل بیت، چراغی روشن برای هدایت ما هستند.

معاون هماهنگ‌ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی اظهارنظرهای اخیر استاندار خراسان جنوبی را محکوم کرد و افزود: از صندلی ریاست تا خودرو و امکانات و همه هست و نیست ما از برکت  قطره قطره خون شهداست و ما نباید به این زودی شهدا را از یاد ببریم.

وی با اشاره به موضع گیری های به موقع نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرستان ها، گفت: ما در این استان ولایی تاکنون با تفکر زهرایی به مشکی نخورده ایم و کسانی که فکر می کنند با تفکر ولایی و زهرایی مشکل دارند بروند و در تفکر خودشان شک کنند.

‌حجت الاسلام اکبرپور افزود: مراجع تقلید پس از گذراندن 60 سال طلبگی در حوزه های علمیه و با هزار احتیاط و شرط ، فتوایی را صادر می‌کنند، آن وقت کسی که حتی یک ساعت درس دین را نخوانده به خود اجازه می‌دهد در مسائلی که با او مربوط نیست اظهار‌نظر کند.

معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) با اشاره به وضع بیکاری، مشکلات ازدواج و مسکن جوانان گفت: شما اگر دلتان برای شادی مردم می سوزد و اگر هنری دارید در مسائلی که برای آن گماشته شده اید کاری کنید و آنگاه ببینید مردم شاد می شوند یا نه.

وی با اشاره به آمار جان باختگان در راه های استان در سال جاری، افزود: مشکل مردم جاده های مرگ، کمبود آب در روستاها و مهاجرت روستائیان به شهرهاست و با راه اندازی اینترنت رایگان در روستاها شادی به مردم باز نمی گردد.

‌حجت الاسلام اکبرپور گفت: ما با امکانات مخالف نیستیم ولی امکاناتی که حیاتی تر هستند باید در اولویت قرار گیرند.

معاون هماهنگ‌ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی فضای امروز جامعه را فضایی رسانه‌ای و با سند و مدرک الکترونیکی عنوان کرد و افزود: الان زمانی نیست که با تکذبیه و خفاش خواندن متدینان مشکل حل شود و باید استاندار از نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه و متدینین عذرخواهی کند.

وی این گونه سخن گفتن ها را فرافکنی و امتحان مردم دانست و گفت: باید افراد دارای تریبون، خواص و متدینان اعلام موضع کنند تا بیش از پیش شاهد فتاوای جناب استاندار در امور مذهبی نباشیم.

‌حجت الاسلام اکبرپور در پایان با اشاره به حدیث پیامبراکرم(ص) افزود: بدبخت ترین مردم کسی است که آخرت خویش را به دنیایش بفروشد و بدبخت تر از او کسی است که آخرت خود را به خاطر دنیای دیگران از دست بدهد.

وحدت اسلامی به عنوان یک تکلیف اجتماعی در جامعه مطرح شود

حجت الاسلام ایمانی، معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب عصر امروز در نشست علمای اهل سنت و  تشیع شهرستان درمیان با اشاره به دستاوردهای علمی این مجمع در سال های گذشته، اظهار داشت: پژوهشگاه مطالعات تقریبی، دانشگاه مذاهب اسلامی، خبرگزاری تقریب و شش معاونت و اداره کل در این مسیر فعالند و کنفرانس وحدت نیز بزرگترین کنگره بین مذاهب اسلامی است که هر سال در تهران برگزار می شود.

وی افزود: تأسیس اتحادیه علمای مقاومت، اتحادیه بانوان، اتحادیه بازرگانان و ... از دیگر فعالیت های علمی مجمع در زمینه وحدت و تقریب است.

معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب بیان کرد: این دانشکاه 20 سال پیش با دانشکده های مذاهب اسلامی، ادیان و شیعه شناسی آغاز به کار کرد و در حال حاضر نیز این دانشکده های بسیاری از جمله فلسفه در این دانشگاه فعال است.

حجت الاسلام ایمانی همچنین با اشاره به لزوم نهادینه شدن وحدت اسلامی بین مسلمانان، تصریح کرد: ما به مسأله وحدت به عنوان مسأله تاکتیکی و سیاسی نمی نگریم بلکه آن را حیاتی و دینی می دانیم.

وی افزود: حضور باشکوه علمای شیعه وسنی در صحنه های مختلف حمایت از نظام و بصیرت علمای شیعه و سنی پشتوانه محکم نظام است.

معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب گفت: برگزاری این نشست ها موجب اتحاد بین علما می شود و رخنه های نفوذ دشمن را مسدود می کند.

حجت الاسلام ایمانی با بیان اینکه اگر وحدت در بستر ایمان باشد جامعه بشری را به حیات طیبه می رساند، گفت: پیامبر منادی وحدت است و سه اصل تزکیه، تعقل و اعطای بینش و بصیرت انقلابی از پیام های بعثت بوده است.

دشمن از وحدت مسلمانان وحشت دارد

مولوی سیداحمد عبداللهی، امام جمعه اهل سنت درمیان عصر امروز در نشست علمای اهل سنت و تشیع شهرستان درمیان اظهار داشت: ما باید وحدت را در میان جامعه حفظ کنیم زیرا اگر وحدت نباشد بزرگی و عزت مسلمانان آسیب می رسد و دشمنان تلاش بیشتری برای براندازی اسلام می کنند.

وی با بیان اینکه همه مسلمانان وظیفه دارند تا در راه ایجاد و ترویج وحدت تلاش کنند، گفت: علما باید تلاش خود را در راه ایجاد وحدت بکار ببرند تا تفرقه و نفاق در میان مردم رسوخ نکند.

امام جمعه اهل سنت درمیان گفت: وحدت بی نظیری بین علمای شیعه و سنی شهرستان درمیان وجود دارد که باید اصول ایمن وحدت عالی حفظ و تقویت شود.

مولوی عبداللهی عنوان کرد: به گفته مقام معظم رهبری اختلاف بین مسلمانان صحیح نیست و باید مسلمانان از اهانت به مقدسات یکدیگر جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه اگر در بین مسلمانان اختلاف باشد به سود دشمنان بوده و سبب تضعیف مسلمانان شود، افزود: به برکت پیروی از رسول اکرم(ص) میان مسلمانان وحدت برقرار است./880/303/ب2

ارسال نظرات