۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۴۸۵۱۱۳
مفتی مصر:

بی توجهی به دستورات الهی از عوامل اسلام هراسی است

مفتی مصر تصریح کرد که بی توجهی برخی از مسلمانان به احکام شرعی از عوامل اصلی اسلام هراسی است.
شوقی علام، مفتی مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام مفتی مصر در برنامه «گفت‎وگو مفتی» از شبکه ماهواره‎ای «OnLive»، به بررسی ریشه‎های پیدایش اسلام هراسی پرداخت و گفت: اقدامات عمدی و یا غیر عمدی خلاف شرع برخی از مسلمانان و یا منتسبان به اسلام نظیر جریان‎های افراطی و داعش از عوامل اصلی پیدایش اسلام هراسی در جهان است.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام برای کنترل زندگی انسان‎ها آمده است، افزود: خداوند متعال قوانین شرعی خود را در 5 بخش واجب، حرام، مکروه، مستحب و مباح تقسیم بندی کرده است تا زندگی انسان‎ها درمطابق با نظم و در چارچوب معین قرار گیرد.

مفتی مصر تروریست‎ها چهره اسلام را به شدت مخدوش کرده‎اند و تصریح کرد: تروریست‎ها به شکل‎های مختلف به کشورهای غربی خدمت کردند و جهانیان را از اسلام ترسانده‎اند.

وی بیان داشت: تروریست‎ها درپی بازگشت به دوران جاهلیت هستند که حضرت محمد (ص) با آن‎ مبارزه کرده است. داعش در حالی درصدد انداختن بند بردگی بر گردن انسان‎هاست که دین مبین اسلام با شیوه‎های مختلف مثلا کفاره ظهار، دوران برده داری را نابود کرده است.

شوقی علام تاکید کرد که تبعیض نژادی جایگاهی در اسلام ندارد و پیامبر اکرم (ص) در حدیثی ملاک برتری انسان‎ها نسبت به یکدیگر را تقوای الهی برشمرده است.

وی ادامه داد: مسیر اسلام برای تبلیغ و جذب مردم به این دین الهی بر پایه رحمت و تعامل مثبت استوار است و آتش سوزی، تخریب منازل، قلع و قمع مردم ارزشی در اسلام ندارد.

مفتی مصر با اشاره به زندگانی رسول اکرم (ص) خاطرنشان کرد که پیامبر اسلام (ص) پس از مهاجرت به مدینه تا پایان عمر شریفشان با هیچ گروه و شخصی وارد جنگ نشد مگر اینکه درصدد دفاع از خودشان بودند./994/ب902/د

ارسال نظرات