۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۴۸۵۳۸۳
آیت الله مکارم شیرازی:

مصیبت‌های بشر از افراد بی برنامه و بی هدف است

حضرت ‌آیت الله مکارم شیرازی گفت: دسته‌ای از افراد بی برنامه و بی هدف هستند که به نور علم روشن نشدند و در ظلمات به سر می برند، و تمام مصیبت ها از گروم سوم است.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار جمعی از طلاب بجنوردی، گفت: اگر طلاب تلاش و کوشش داشته باشند و از خدا بخواهند می توانند به درجات عالیه برسند.

وی افزود: امام علی(ع) فرمودند دل های فرزندان آدم به منزله پیمانه است و پیمانه ای که ظرفیت بیشتری داشته باشد بهتر است یعنی لطف و  فیض الهی نامحدود است و استعداد انسان باید بالا باشد تا بیشتر از الطاف الهی استفاده کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که بر اساس روایتی از امیرمؤمنان مردم سه دسته هستند، اظهار داشت: گروهی عالم ربانی هستند، ربانی دارای دو معنا است، یکی این است که عالم منسوب به رب و عالم الهی باشد، معنای دیگر این است که علما مربی مردم باشند.

وی ادامه داد: علمای ربانی همانند آفتاب تابان هستند و همانگونه که همه موجودات از نور خورشید بهره می گیرند علمای ربانی نیز اینگونه هستند و مردم از آن ها بهره می گیرند، تربیت نفوس و جامعه بر عهده علما است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که دسته دوم پیرو عالم ربانی هستند و در مسیر نجات کسب علم می کنند، ابراز داشت: از این گروه می توان به عنوان ماه تعبیر کرد که نور خود را از خورشید می گیرد اما می تواند در شب های ظلمانی و تاریک روشنایی بخش باشد.

وی عنوان کرد: دسته سوم افراد بی برنامه و بی هدف هستند که دنبال هرصدایی می روند، مؤمن همانند کوه استوار است که بادها و طوفان ها نمی توانند او را تکان دهند، تندبادها و حوادث زندگی مؤمن را تکان نمی دهد اما افراد دیگر با هر بادی حرکت می کنند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: علت این که دسته سوم بی برنامه و بی هدف هستند این است که به نور علم روشن نشدند و در ظلمات به سر می برند و همچنین تکیه کاهی ندارند، جوامع بشری جزو یکی از این سه دسته هستند و تمام مصیبت ها از گروم سوم است.

وی اضافه کرد: سربازی امام زمان(عج) توفیق بسیار بزرگی است که طلاب باید شکرگزار این نعمت باشند، طلبگی نعمت و توفیقی بسیار بزرگ است، گاهی سؤال می شود رمز موفقیت طلاب در چیست که ما پاسخ می دهیم پشت کار، نظم و خلوص نیت رمز موفقیت طلاب است، انسان هرچه تلاش کند و خلوص نیت بیشتری داشته باشد موفقیت و پیشرفت بیشتری خواهد داشت.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان طلاب را به نماز اول وقت، کمک کردن به دیگران، پرهیز از دوستی با افراد ناباب، پرهیز از مجالس آلوده  و به یاد خدا بودن توصیه کرد./1323/ 202/ص

ارسال نظرات