۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۴۸۵۸۵۲
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

برجام ثابت کرد نمی توان کشور را با وعده های توخالی غرب اداره کرد

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که تجربه ثابت کرده که نمی توان کشور را با وعده های توخالی و نسیه غربی ها اداره کرد، گفت: رشد و تعالی کشورمان تنها با بهره گیری از ظرفیت های بومی به ویژه تحقق عملی سیاست های اقتصاد مقاومتی محقق می شود.
امام جمعه نوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت‌الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از مدیران و فعالان اقتصادی شهرستان نوشهر با مهم ارزیابی کردن مسأله اقتصاد در جامعه گفت: اقتصاد به عنوان زیر بنای توسعه و پیشرفت هر کشوری همواره مورد توجه دولت ها بوده است.

وی با بیان این که تزلزل در فضای اقتصادی موجب نفوذ اقتصادی دشمنان در کشورمان خواهد شد، افزود: متأسفانه اقتصاد ایران بر مبنای وابستگی به نفت پایه گذاری شده و همین موضوع آسیب پذیری اقتصاد کشورمان را با نوسان های نفتی بیشتر می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که باید اقتصاد ایران از وابستگی نفتی خارج شود، تصریح کرد: این وابستگی طولانی مدت، موجب بروز مشکلات بسیاری را در حوزه اقتصاد داخلی به وجود آورده که متأسفانه برای کشور هزینه داشته است.

امام جمعه نوشهر با بیان این که کشورمان از ظرفیت و پتانسیل داخلی بسیاری در حوزه های مختلف برخوردار است، خاطرنشان کرد: نباید از این ظرفیت های ارزشمند داخلی غافل بود و تنها به درآمدهای نفتی تکیه کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از نخستین روزهای پیروزی انقلاب به دلیل دشمنی های بدخواهان انقلاب در تحریم اقتصادی قرار دارد، گفت: این تحریم های سنگین نتوانسته مانع پیشرفت و توسعه کشورمان در عرصه های مختلف شود.

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که تحریم های غرب به ویژه آمریکا بستری را برای خودکفایی و تقویت زیرساخت های کشورمان فراهم کرد، تصریح کرد: آمریکایی ها خیال می کردند با تحریم های اقتصادی فلج کننده می توانند مانع پیشرفت کشورمان در بخش های حساس و تخصصی شوند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که صنعت هسته ای کشورمان در اوج تحریم های غرب شکوفا شد و به یک دستاورد عظیم ملی رسید، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا در این دانش بومی که در اوج تحریم ها به دست آمد حیرت زده شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که ملت ایران ثابت کردند که از تحریم و تهدید دشمنان هراسی ندارند، تصریح کرد: تحریم ها فرصتی را برای ما فراهم کرد تا به خود بیاییم و با بهره گیری از ظرفیت های بالقوه بومی در جهت توسعه و پیشرفت داخلی گام برداریم.

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که تجربه ثابت کرده که نمی توان کشور را با وعده های توخالی و نسیه غربی ها اداره کرد، افزود: رشد و تعالی کشورمان تنها با بهره گیری از ظرفیت های بومی به ویژه تحقق عملی سیاست های اقتصاد مقاومتی محقق می شود.

امام جمعه نوشهر با اشاره به این که در جریان مذاکرات هسته ای نیز مقام معظم رهبری در همان ابتدا فرمودند نسبت به این مذاکرات خوش بین نیستند، خاطرنشان کرد: اما امروز ثابت شد که به هیچ عنوان نمی توان به آمریکایی ها اعتماد کرد، چون رویکرد آمریکایی ها بر مبنای دروغ، نیرنگ و زیاده خواهی استوار است.

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که بدعهدی و فریبکاری آمریکایی ها امروز برای کسانی که به دنبال مذاکره و ارتباط با این دولت مستکبر بودند آشکار شد، تصریح کرد: پس از آغاز به کار رییس جمهور جدید آمریکا نیز هر روز شاهد تحریم ها و اقدامات جدید علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که آمریکایی ها در سال های اخیر هر آنچه در توان داشتند برای جلوگیری از پیشرفت ایران اسلامی در عرصه های مختلف به کار گرفتند، تصریح کرد: اما ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ ایران مانع تحقق توطئه های دشمنان در ایران اسلامی شد.

امام جمعه نوشهر با بیان این که امروز اقتصاد کشورمان بیمار بوده و نیازمند یک داروی شفابخش است، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی که بسیاری از کشورهای دنیا و کارشناسان جهانی آن را تأیید کرده اند می تواند یک راهکار عملی و ارزشمند برای حل بحران های اقتصادی در کشورمان محسوب شود.

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که مقام معظم رهبری با نگاهی عالمانه و دقیق نسبت به اقتصاد کشورمان با بهره گیری از نظرات کارشناسی، بر ضرورت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی تأکید کردند، بیان داشت: امروز که حدود یک از سال نامگذاری سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل می گذرد وظیفه مسؤولان است با مطالعه ای نسبت به اقدامات صورت گرفته در یک سال گذشته پیرامون این موضوع، ضعف ها و کاستی های موجود را رفع کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز سیاست کشورهای غربی برای فشار به ایران اسلامی مسأله اقتصاد است، تصریح کرد: باید با بهره گیری از ظرفیت های داخلی، اقتصاد کشور را تقویت کنیم تا تحریم های دشمنان تأثیری برای اقتصاد درون نگذارد.

امام جمعه نوشهر با بیان این که مسؤولان باید نگاه جدی تری نسبت به موضوع اقتصاد مقاومتی داشته باشند، گفت: تنها ارائه آمار کافی نیست بلکه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی باید در جامعه برای مردم ملموس باشد.

حجت الاسلام مشایخ با تأکید براین که امروز کشورمان نیازمند مدیران جهادی است، ادامه داد: شرایط امروز کشور به گونه ای است که مدیران و مسؤولان کشور برای پیشرفت نظام باید جهادی خدمت کنند.

امام جمعه نوشهر با تأکید براین که دولت وظیفه دارد از تولید داخلی حمایت کند تا شاهد رونق اقتصاد داخلی باشیم، تصریح کرد: علاوه بر این باید فرهنگ استفاده از کالای ایرانی نیز باید از سوی دستگاه های فرهنگی و تبلیغاتی در جامعه نهادینه شود.

حجت الاسلام مشایخ ادامه داد: با خرید کالای ایرانی با کیفیت علاوه بر رونق اقتصادی واحدهای تولیدی و اشتغال زایی در جامعه شاهد افزایش انگیزه در تولید کالاهای با کیفیت از سوی تولید کنندگان و مصرف آن از سوی مردم خواهیم بود.

وی با تأکید براین که مسؤولان باید به منظور حمایت از تولید داخلی با نظارت جدی از ورود کالاهای قاچاق به کشور جلوگیری و بر روی کالای وارداتی نیز تعرفه بالای گمرکی وضع کنند، گفت: باید بدانیم با خرید کالاهای خارجی زمینه ای را برای تضعیف اقتصاد داخلی و گسترش بیکاری جوانان کشور فراهم خواهیم کرد./1317/202/ب1

ارسال نظرات