۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۴۸۵۹۲۴
امام جمعه جیرفت:

دشمن از جذب جوانان به مساجد واهمه دارد

حجت الاسلام کرمی پور با بیان اینکه دشمنان اسلام از حضور و جذب جوانان به مساجد واهمه دارند، گفت: امروزه یکی از اهداف دشمنان خالی و خلوت شدن مساجد است تا جوانان کمتر جذب مساجد شوند.
مسجد

حجت الاسلام رضا کرمی پور، امام جمعه جیرفت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند «من سفارش می کنم کانون های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید و خود را مجهز و مسلح به سلاح معرفت کنید و پذیرای جوانان باشید».

وی بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد اعضای که در این کانون ها فعالیت دارند باید خودشان مجهز به سلاح علم، آگاهی  و بصیرت باشند تا جوانان را جذب مسجد کنند و مساجد نیز سنگرهای ما هستند و اوایل پیروزی انقلاب امام خمینی(ره) فرمودند «مساجد سنگرند و این  سنگرها را حفظ کنید».

امام جمعه جیرفت تصریح کرد: دشمن نسبت به مسجد وحشت دارد و در تلاش است تا مسجد را از دست مسلمانان بگیرد و امروز هم یکی از اهداف دشمنان اسلام خالی و خلوت شدن مساجد است تا جوانان کمتر جذب مساجد شوند.

حجت الاسلام کرمی پور ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور فعال هستند؛ اما باید این فعالیت ها بیشتر شود تا تلاش دشمن برای انحراف جوانان نتیجه ای در پی نداشته باشد و توطئه های آن ها خنثی شود.

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد، ظرفیت ‌ها و پتانسیل ‌های بالایی برای جذب جوانان در جامعه دارند، افزود: بنابراین باید مسؤولان کانون ها از این ظرفیت ها برای جذب جوانان استفاده کنند و ایجاد این کانون ها در کنار مسجد مهم ترین پایگاه مقابله با تهاجم فرهنگی است.

امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: مساجد در زندگی، خانواده و نظام نقش مؤثری دارند و بستری مناسب برای پرورش و تربیت روح و اجتماع است و پایگاه مهم عبادی سیاسی اجتماعی مسلمانان به شمار می روند.

حجت الاسلام کرمی پور اضافه کرد: از این رو حرکت های پیروزی انقلاب اسلامی از مساجد شکل گرفت و مسؤولان کانون های فرهنگی هنری مساجد باید در این راستا هوشیار باشند تا جایگاه مساجد حفظ شود و در جذب جوانان و نوجوانان به سمت مسجد تلاش بیشتری داشته باشند./9709/302/ب2

ارسال نظرات