۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۴۸۶۱۲۳
رییس شبکه جهانی ولایت:

اهانت به ارزش های اهل سنت حرام و خلاف شرع است

رییس شبکه جهانی ولایت گفت: اهانت به رموز اهل سنت حرام و خلاف شرع است و ما باید تلاش کنیم رهنمود ائمه(ع) را در تعامل با اهل سنت نصب العین خود قرار دهیم.
آیت الله قزوینی حسینی قزوینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله سید محمد حسینی قزوینی، رییس شبکه جهانی ولایت ظهر امروز در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه کرمانشاه در حوزه علمیه مسجد آیت الله بروجردی با نقد و بررسی فرقه های ضاله، ابراز داشت: دشمن به خوبی فهمیده است با وجود فرهنگ غنی اهل بیت(ع) مجالی برای عرض اندام ندارد.

رییس شبکه جهانی ولایت در ادامه با اشاره به گسترش روزافزون فرهنگ اهل بیت(ع) در سطح جهان، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران یک جو ضد وهابی در سطح بین الملل پس از 800 سال تبلیغ علیه تشیع ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: حدود 5 هزار کتاب علیه تشیع پس از انقلاب در شهر قم جمع آوری و بررسی شد که حدود 75 درصد این کتب پس از پیروزی انقلاب اسلامی نوشته و چاپ شده اند و این آمار در عین نشان دادن زنگ خطر برای ما نشان از فرصت گسترش فرهنگ شیعی است.

آیت الله قزوینی بیان داشت: نگرانی و ترس وهابیت با گسترش فرهنگ شیعی نشان از اقتدار فرهنگ اهل بیت(ع) و مبرهن بودن مکتب اسلام است.

وی در ادامه به استناد روایتی در کتاب بحارالانوار جلد 2 صفحه 17  پرداخت و تصریح کرد: هر کشوری مرزی دارد و هر مرزی، مرزبانی دارد، مرز مذهب و آیین تشیع نیاز به مرزبان دارد، مرزبانان حوزه جغرافیایی معنوی تشیع علمای ما هستند که مراقب و پاسخگوی شبهات شیطانها هستند.

این استاد حوزه در شأن و فضیلت یک سرباز مدافع از حریم ولایت با استناد روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و بیان داشت: هر کس در حوزه پاسخگویی به شبهات فعالیت و در دفاع از حریم ولایت تلاش می کند در نزد خدای عالم از یک میلیون رزمنده میدان نبرد با فضیلت تر است.

رییس شبکه جهانی ولایت یادآور شد: این وظیفه ما است که در این حوزه ها با سرمایه علمی، تسلط به روش های پاسخگویی به شبهات، سرمایه معنوی و طهارت وارد بشویم و به رفع شبهات بپردازیم.

آیت الله قزوینی با اشاره به شرایط جغرافیایی و زندگی در استان کرمانشاه، ابراز داشت: شما هم باید بیشتر با فرهنگ شیعی و هم بیشتر با روش تعامل با برادران اهل سنت آشنا شوید چون هدف عملیاتی وهابیت، صهیونیسیم و استکبار جهانی در داخل ایران دامن زدن به تفرقه بین شیعیان و اهل سنت است.

وی در ادامه با اشاره به آموزه های اهل بیت(ع) در حوزه تعامل با اهل سنت به روایت های چهارم و پنجم کافی جلد دوم صفحه 636  اشاره کرد و گفت: شما ببینید که امامان شما چگونه با اهل سنت برخورد و تعامل می کنند شما هم همان کار را بکنید، این سیره ائمه است، در برخورد با اهل سنت آن چنان با اخلاق خوب و برخورد صحیح جلو بروید بطوری که وقتی این برخورد صحیح را دیدند بگویند خوشا به حال امام صادق(ع) به خاطر تربیت چنین شیعیان و شاگردان خوبی و از من یاد کنند.

رییس شبکه جهانی ولایت در پایان با اشاره به فتاوای مراجع عظام و تأکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب، گفت: اهانت به رموز اهل سنت حرام و خلاف شرع است و ما باید تلاش کنیم رهنمود ائمه(ع) را در تعامل با اهل سنت نصب العین خود قرار دهیم./967/202/ب2

ارسال نظرات