۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۴۸۶۱۵۶
رييس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی:

رسالت روحانیان تبیین آموزه‌های دینی در زمینه اقتصاد مقاومتي است

ريیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: طلاب و روحانيان با تبليغ و ترويج آموزه‌های ديني در بحث اقتصاد مقاومتي می‌توانند نقش مهمي در تحقق كامل اقتصاد مقاومتي ايفا ‌کنند.
حسن بنیانیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حسن بنیانیان، ريیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی، عصر امروز در نشست هم‌اندیشی «اثربخشی فرهنگی در تحقق اقتصاد مقاومتی» که با حضور طلاب و اساتید مدارس علمیه استان در محل سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به نقش محوري طلاب و روحانيان در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: روحانیان بايد به ترویج آموزه‌های دینی و اسلامی در بحث اقتصاد مقاومتي همت گمارند.

وي افزود: آموزش و تبيين موضوع اقتصاد مقاومتي يكي از مباحث جدي است كه بايد طلاب و روحانيان در مراسم‌ها به آن توجه كرده و با ترویج آموزه‌های دینی و اسلامی در بحث اقتصاد مقاومتي و طریقه صحيح استفاده از امکانات، فرهنگ اقتصاد مقاومتی را برای مردم تبیین و نهادينه کنند.

بنيانيان اضافه كرد: نقش حوزه‌های علمیه در تحقق اقتصاد مقاومتی غیرقابل‌انکار است؛ چراکه طلاب و روحانيان می‌توانند در جلسات و مراسم‌ها از فرصت منابر استفاده كرده و با ارتباط چشمي و رودررو با مردم اجراي اصول اقتصاد مقاومتي را در جامعه تبيين و تقويت می‌کنند.

وي ادامه داد: حوزه‌های علمیه می‌توانند در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي با تبیین سبک زندگی دینی و اسلامی و با بصيرت افزايي و آگاهي بخشي مردم را با آثار و بركات اقتصاد مقاومتي آشنا كرده و به‌سوی پرهيز از اسراف و زیاده‌خواهی و اجراي اصول اقتصاد مقاومتي سوق دهند.

بنيانيان خاطرنشان كرد: مهم‌ترین وظيفه طلاب و روحانيان حوزه‌های علميه تبليغ و ترويج اصول و آموزه‌های اسلامي، ديني و اخلاقي و تبيين رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب است و باید در اين راستا حوزه‌ها با استفاده از همه توان و ظرفيت خود براي تحقق رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب تلاش کنند.

وي تصريح كرد: در حقيقت موضوع «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» از فرامين رهبر معظم انقلاب در سال جاري در راستاي پيشرفت و توسعه كشور و رفع معضلات اقتصادي است كه زمینه‌ساز آسیب‌ها و معضلات اجتماعي و فرهنگي و غيره به شمار می‌رود.

بنيانيان با بيان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند وحدت و انسجام همه بخش‌های کشور است، افزود: پرداختن و تبليغ اقتصاد مقاومتي براي حوزه‌های علميه در راستای تحقق رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب يك تكليف به شمار می‌رود كه بايد جدي گرفته شود.

وي اضافه كرد: به‌طور يقين روحانيان به‌عنوان مرجع دینی در جامعه با آگاهي از نقش بسیار مهمی كه در تبلیغ و تبیین سیاست‌های اسلامی در بحث اقتصاد مقاومتی دارند، از فرصت منابر و خطبه‌های خود براي تبيين دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب استفاده می‌کنند.

بنيانيان با تأكيد بر اينكه اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد اسلامی است، اظهار داشت: تبیین اقتصاد اسلامی کار کارشناسان دیني است تا از قرآن مبنای آن را استخراج کنند؛ چراكه آموزه‌های دینی سبب پیشرفت جامعه اسلامی و برپایی تمدن نوین اسلامی می‌شوند.

ريیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصريح كرد: وظيفه طلاب و روحانیان ترویج آموزه‌های دینی و اسلامی در بحث اقتصاد مقاومتي است تا به اين طريق فرهنگ اقتصاد مقاومتي در جامعه نهادينه و محقق شود؛ زیرا فرهنگ جهت‌دهی به تصمیمات کلان کشور بوده و یکی از پیچیده‌ترین موضوعات در نظام خلقت و جامعه به شمار می‌رود./9314/202/ب2

ارسال نظرات