۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۴۸۶۲۵۴
معاون فرهنگی قوه قضائیه:

قرآن راه حل تشخیص حق و باطل در فتنه ها است

حجت الاسلام صادقی قرآن را راه رهایی از فتنه دانست و گفت: در زمان فتنه ها که حق و باطل با هم می آمیزد و تشخیص میان آن دو سخت می شود اگر به قرآن مراجعه کنیم به واسطه آن می توان نجات یافت.
حجت الاسلام هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه پیش از ظهر امروز در هتل کایای تبریز در آیین اختتامیه چهارمین دوره مسابقات قرآن ویژه کارکنان قوه قضاییه، با بیان اینکه قرآن ریسمان محکم الهی و شفا برای همه‌ی دردها است، اظهار داشت: قرآن مایه سعادت بشری و کتابی نورانی است که هر کس از آن طلب نورانیت کند، نورانی خواهد شد.

وی قرآن را راه رهایی از فتنه دانست و ابراز داشت: قرآن کتاب هدایت است و اگر برای هر امر مهمی به قران مراجعه کنیم هدایت و نجات خواهیم یافت، در زمان فتنه ها که حق و باطل با هم می آمیزد و تشخیص میان آن دو سخت می شود اگر به قرآن مراجعه کنیم به واسطه آن می توان به تمییز آن دو رسید.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به کوتاهی بسیار در برابر قرآن، خاطرنشان کرد: مسابقات فقط یک صحنه‌ای از انتهای کار است که امروز دیده می‌شود و پشت سر این مسابقات از ابتدای هر سال تا انتها برنامه‌های متنوعی برگزار می‌گردد تا به امروز که نتایج آن در قالب مسابقه به سمع و نظر همگان می رسد.

وی با بیان اینکه مباحث قرآن در رأس برنامه های فرهنگی قوه قضائیه است، گفت: مسابقات قرآن کریم از سال 92 در برنامه های فرهنگی قوه قضائیه قرار گرفته تا انس بیشتر با قرآن فراهم شود و زمینه تدبر و تأمل در قرآن ایجاد شود، همچنین بهره مندی از قرآن به شیوه حضوری و مجازی نیز مد نظر قرار گرفت، بنابراین هر کس به هر طریقی می‌تواند از آن بهره‌مند شود.

حجت الاسلام صادقی ادامه داد: امسال این مسابقات بین همه‌ دستگاه‌های مربوط به قوه قضاییه به صورت مجتمع در ۱۱ رشته برگزار شد که در مجموع ۱۷۹ نفر برگزیده منطقه‌ای شدند که ۱۰۰ نفر به مسابقات سراسری راه‌ یافتند، 50 درصد از شرکت کنندگان در این مسابقات خانم و ۵۰ درصد از آقایان بودند، همچنین افزایش 26 درصدی شرکت کنندگان در این مسابقات را داشته ایم.

وی با اشاره به رعایت استاندارد‌های مسابقات بین‌المللی قرآن در این دوره از مسابقات، تصریح کرد: همچنین برای ارتقای سطح مسابقات قرآن در این دوره از بهترین داورها بهره‌مند شدیم، برگزاری استانی مسابقات نیز به منظور قرآنی کردن فضای استان‌ها صورت گرفته است و با پیگیری‌های مسؤولان این استان مسابقات با بهترین شکل برگزار شد./854/202/ب2

ارسال نظرات