۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۸۶۶۳۷

برنامه مسلمانان برای مقابله با افراط‌گرایی در فرانسه

فدراسیون مسلمانان شهر «بوردو» فرانسه با همکاری شهرداری این شهر، برنامه‌ای را برای مقابله با افراط‌گرایی تدارک دیده‌اند.
فرانسه

به گزارش خبرگزاری رسا، فدراسیون مسلمانان شهر بوردو با به‌کارگیری تعدادی از متخصصان حقوقی و روانشناسان برای بررسی موارد جدید افراط‌گرایی و پیشگیری از آن در میان تازه مسلمانان، تلاش دارند با اسلام افراطی مقابله کنند.

«فؤاد سندادی»، رییس فدراسیون مسلمانان بوردو در ساختمانی نزدیک شهرداری با جوانان تازه‌مسلمان و والدین آن‌ها در مورد اصول اصلی اسلام صحبت کرده و اسلام حقیقی را تبیین می‌کند.

وی در این باره گفت: وظیفه من تنها این نیست که به همه مردم اسلام حقیقی را نشان دهم بلکه آن‌ها را در مورد افراط‌گرایی آگاه می‌کنم.

سندادی افزود: این برنامه یک سال است که شروع به کار کرده و هدف آن پیشگیری از افراط‌گرایی است.

به نوشته ایکنا، به عقیده کارشناسان گرچه عوامل سیاسی، اجتماعی و روانشناختی نقش مهمی در افراط‌گرایی دارند، اما برخورد نامناسب دولت سکولار فرانسه با اسلام موانع زیادی را برای پیشگیری از افراط‌گرایی به وجود آورده است.

«فرهاد خسرو خاور»، مدرس عالی مطالعات اجتماعی پاریس و دکترای جامعه‌شناس نیز در این باره گفت: افراط‌گرایان، مسلمان نیستند بلکه با سوء استفاده از اسم اسلام به فرقه‌های افراطی می‌گرایند.

وی با اشاره به بازگشت بسیاری از جوانان اروپایی که به داعش پیوسته بودند، گفت: دولت‌های اروپایی تجربه کافی برای مقابله با افراط‌گرایی ندارند و ما باید روش‌های جدیدی را برای پیشگیری از آن پیدا کنیم./982/ب102/د

ارسال نظرات