۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۴۸۷۴۷۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خبر داد؛

میزبانی 118 بقعه از زائران نوروزی/ مشارکت بیش از صد روحانی در طرح آرامش بهاری

حجت الاسلام احمدزاده با اشاره به مشارکت بیش از صد روحانی در طرح آرامش بهاری گفت: این طرح برای ششمین سال متوالی در 118 بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار می شود.
احمدزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، امروز در نشست خبری طرح آرامش بهاری، گفت: این طرح برای ششمین سال متوالی از 28 اسفندماه 95 تا 14 فروردین ماه سال آینده در 118 بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری در بقاع استان همزمان با 2 هزار و 400 بقعه دیگر در سایر استانها برگزار می شود، افزود: این طرح شامل برنامه های رفاهی، فرهنگی و مذهبی برای زائران نوروزی امام رضا(ع) است تا به فرموده امام خمینی(ره) مردم در کنار بقاع آرامش بگیرند و نیز به تأکید رهبر معظم انقلاب، بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، غباروبی و نظافت بقاع متبرکه و تعطیلی کارگاه های عمرانی را از اقدامات انجام شده در بخش رفاهی عنوان و تصریح کرد: ظرفیت اسکان زائران نوروزی در 60 بقعه متبرکه به تعداد 2 هزار و 995 نفر در روز وجود دارد و در مشهد مقدس نیز 400 حسینیه با ظرفیت 20 هزار نفر آماده میزبانی از زائران جهت اسکان اضطراری است.

حجت الاسلام احمدزاده، برپایی ایستگاه های صلواتی، غبارروبی گلزار شهدا، مراسم تحویل سال در 108 بقعه متبرکه، برپایی خیمه معرفت، غرفه های پاسخ به مسائل شرعی، کودک، حجاب و عفاف مسابقه کتابخوانی و ویژه برنامه های روز 12 فروردین، لیلة الرغائب، ولادت امام باقر(ع) و شهادت امام هادی(ع) را از اقدامات فرهنگی مذهبی در طرح آرامش بهاری برشمرد.

وی ادامه داد: ارائه مشاوره وقف در 57 بقعه، برپایی نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی در 22 بقعه، نمایش سلسله پوسترهای نمایشگاهی با موضوعات فرهنگی در 64 بقعه، مسابقات روزانه در 52 بقعه، اقامه نماز جماعت در 79 بقعه، سخنرانی در 73 بقعه، مراسم ادعیه در 92 بقعه، مراسم فرهنگی روز 13 فروردین و 10 ویژه برنامه آرامش بهاری برای کودکان را از دیگر برنامه های طرح آرامش بهاری معرفی کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به همکاری بیش از 100 روحانی مبلغ جهت اقامه نماز جماعت، مشاوره و امور فرهنگی با طرح آرامش بهاری، افزود: سخنرانان کشوری برنامه های طرح آرامش بهاری آیت الله خاتمی و حجج اسلام دهنوی و فاطمی منش هستند.

وی با اشاره به چاپ نقشه های راهنمای بقاع متبرکه به منظور تسهیل دسترسی به بقاع متبرکه استان، ادامه داد: اجرای این طرح افزون بر افزایش ماندگاری زائران در بقاع متبرکه، سبب احیای بقاع متبرکه و ترویج فرهنگ دینی نیز می شود.

حجت الاسلام احمدزاده یادآور شد: سال گذشته در مجموع یک میلیون و 810 زائر ایرانی و خارجی به بقاع متبرکه استان مشرف شدند که امسال با توجه به مناسبتهای متعدد و سپری شدن ایام عزاداری، پیش بینی می شود تعداد زائران افزایش یابد./202/930/ب1

ارسال نظرات