۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۴۸۸۶۵۹
سفیر آمریکا در سازمان ملل:

زمان محاکمه اسرائیل گذشته است

سفیر آمریکا در سازمان ملل در برابر بزرگترین لابی حامی رژیم صهیونیستی در آمریکا اعلام کرد که زمان محاکمه اسرائیل گذشته است.
اسرائیل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نیکی هالی در کنفرانس سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا و رژیم صهیونیستی "آیپک" تاکید کرد که قطعنامه صادره در اواخر سال گذشته به منزله "لگدی به شکم" آمریکا بود. وی با این جملات به عدم استفاده باراک اوباما رییس جمهور سابق آمریکا از حق وتو در شورای امنیت در زمان تصویب قطعنامه 2234 اشاره کرد که شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کرد.

این اولین بار از سال 1979 بود که واشنگتن در زمان رای گیری در شورای امنیت درباره قطعنامه ضد صهیونیستی از حق وتوی خود استفاده نکرد.

هالی در ادامه مدعی شد که آنچه که من می توانم بگویم این است که تمامی مسؤولان سازمان ملل از گفتگو با من درباره قطعنامه 2234 می ترسند.

وی تصریح کرد که از شما می خواهم بدانید که این کار در گذشته اتفاق افتاده است، اما دیگر تکرار نخواهد شد» و «زمان محاکمه اسرائیل گذشته است.

از سوی دیگر، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که از طریق ویدیو کنفرانس در این اجلاس سالانه آیپک شرکت کرده بود، تاکید ساخت که اسرائیل دوستی بهتر از آمریکا ندارد و آمریکا هم دوستی بهتر از اسرائیل ندارد.

وی با اشاره به درخواست خود برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی تصریح کرد که «بی صبرانه منتظر استقبال از "دیوید فریدمن" سفیر جدید آمریکا در اسرائیل به ویژه در قدس هستم.

گفتنی است که سازمان ملل متحد شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی را غیر قانونی و مغایر قوانین بین المللی اعلام کرده است./994/ب102/ف

ارسال نظرات