۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۴۸۹۸۶۵
رییس هیأت نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی:

رعایت دقیق قانون مهم‌ترین رسالت ناظران و مجریان انتخاباتی است

رییس هیأت نظارت و بازرسی انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خراسان شمالی گفت: برگزاری انتخابات قانون‌مند و سالم مهم‌ترین رسالت ناظران و مجریان انتخاباتی است.
حجت الاسلام نوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، رییس هیأت نظارت و بازرسی انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان خراسان شمالی، امروز در همایش هیأت‌های استانی و شهرستانی انتخابات ریاست جمهوری، با اشاره به رسالت خطیر مجریان و ناظران انتخاباتی، افزود: باید همه فعالان این عرصه، فارغ از نتیجه، برگزاری انتخاباتی سالم و قانون‌مند را مهم‌ترین هدف و رویکرد خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه ناظران و مجریان دو رکن اساسی برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم هستند، تصریح کرد: ضروری است مجریان و ناظران انتخابات با تعامل با همدیگر از حقوق، آرا و انتخاب مردم صیانت کرده و به‌درستی به وظیفه قانونی خود عمل کنند.

حجت‌الاسلام نورالله قدرتی، رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی هم در این همایش با بیان اینکه دستگاه قضایی استان تمامی تخلفات و جرائم انتخاباتی را رصد و پیگیری می‌کند، افزود: نهاد قضایی برای صیانت از حق و انتخاب مردم با همه متخلفان انتخاباتی برخورد کرده و در این زمینه به هیچ عنوان ملاحظه موقعیت و جایگاه اشخاص را نمی‌کند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این زمینه، اظهار کرد: رهبری بر رعایت حق‌الناس در انتخابات تأکید ویژه دارند؛ ازاین‌رو این مهم اولویت و رویکرد دستگاه قضایی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام قدرتی تصریح کرد: مشارکت حداکثری مردم و انتخاب اصلح دو اصل مهم و اساسی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند که باید مورد توجه همه مردم و مسؤولان قرار گیرد.

محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالی هم در این همایش با بیان اینکه قانون‌مندی و امانت‌داری دو وظیفه مهم دست‌اندرکاران برگزاری انتخاب است، اظهار کرد: همه فعالان این بخش باید با پرهیز از اعمال سلیقه شخصی و جناحی، زمینه را برای مشارکت پرشور مردم در انتخابات 29 اردیبهشت مهیا کنند.

وی ادامه داد: در این رابطه قانون‌مداری، امانت‌داری و برقرار امنیت انتخاباتی مهم‌ترین رسالت مجریان، ناظران و دست‌اندرکاران این عرصه است؛ به همین دلیل باید رعایت دقیق دستورالعمل‌ها و اجرای مرّ قانون در تمامی مراحل برگزاری انتخابات مورد توجه تمامی فعالان عرصه انتخابات باشد.

صالحی تصریح کرد: باید همه افراد در هر جایگاه و با هر تفکر و سلیقه سیاسی که هستند برای مشارکت حداکثری مردم و گزینش اصلح در دو انتخابات پیش رو فعالیت و تلاش کنند.

گفتنی است، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایر، بیست و نهم اردیبهشت ۹۶ به‌صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود./202/9314/ب1

ارسال نظرات