۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۴۸۹۹۴۹
مدیر حوزه علمیه امام خمینی ارومیه:

خانواده ها فرزندانشان را برای تحصیل در حوزه علمیه تشویق کنند

حجت‌الاسلام ارجمندی گفت: برای تربیت نیروی انسانی سپاه امام زمان که همین علما هستند، باید خانواده‌ها فرزندان باهوش و توانمند را برای فراگیری علوم دینی به حوزه‌های علمیه بفرستند.
حجت الاسلام ارجمندی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام جواد ارجمندی  ظهر امروز در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه با اشاره به بیستم فرورین به عنوان آخرین روز ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه، تصریح کرد: متأسفانه در شهر و استان ما نسبت به مقوله حوزه علمیه و فرستادن فرزندان برای یادگیری علوم دینی در حوزه‌ها کم‌توجهی وجود دارد و حتی برخی آدرس حوزه علمیه را نمی‌دانند و آن را با جاهای دیگر اشتباه می‌گیرند.

وی یکی از زمینه‌های سرمایه‌گذاری برای دنیا و آخرت را تربیت دینی مردم دانست و عنوان کرد: مداد علما برتر از خون شهدا است؛ اگر امروزه بسیاری از جوانان به عنوان مدافعین حرم حضرت زینب(س) در حال دفاع از دین اسلام هستند،  روحیه مقاومت و دفاع را از حوزه‌ها وعلما یاد گرفته اند.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه علما را مدفعان حریم الهی خواند و اظهار کرد: برای تربیت نیروی انسانی سپاه امام زمان(عج) که همین علما هستند، باید خانواده‌ها فرزندان  باهوش و توانمند خود را برای ادامه تحصیل و یادگیری علوم دینی به حوزه‌ها علمیه بفرستند.

وی تأمین نیروی حوزه‌ها، تامین هزینه‌ها و ترویج و تبلیغ حوزه را سه وظیفه اصلی مردم در قبال حوزه‌های علمیه خواند و تأکید کرد: برای آماده‌سازی دوران ظهور امام زمان (عج) باید از پادگان‌های حکومت ایشان که حوزه‌های علمیه و طلبه‌ها که نیروی سپاه آن حضرت هستند، حمایت شود.

حجت‌الاسلام ارجمندی با بیان اینکه بودجه حوزه‌های علمیه دولتی نبوده و وابسته به حمایت‌های مردمی است، تأکید کرد: مردم در وصیت‌نامه‌ها و احسان‌های خویش بخشی را برای کمک به حوزه‌های علمیه در نظر بگیرند.

مدیرحوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه در ادامه با تبریک حلول ماه رجب، اظهار داشت: ماه رجب، ماه سال معرفتی مؤمنان است که اعمال خویش را بررسی کرده و اگر خوب بود آن را تقویت می‌کنند و در غیر اینصورت توبه کرده و درصدد جبران بر‌می‌آیند.

حجت‌الاسلام ارجمندی ادامه داد: رجب، ماه استغفار است که صلوات بر پیامبر و اهل بیت(ع) و طلب عفو مغفرت، ثواب دو چندان دارد.

وی چهار عمل استغفار، صلوات، رحم و رحمت بر مردم و اصلاح بین حق‌الناس را از جمله اعمالی خواند که رحمت الهی را نصیب انسان می‌کند، خاظر نشان کرد: رحمت الهی خود یک نعمت بود که در قیامت مردم را از هلاکت نجات می‌دهد و اگر رحمت خدا نباشد اندک مردمی مجوز ورود به بهشت را خواهند گرفت./936/202/ب2

 

ارسال نظرات