۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۴۹۰۹۶۰

اهدای بیش از ۱۰۰ کتاب به کتابخانه های خوزستان از سوی دفتر آیت الله سیستانی

حجت الاسلام سپهر به اهدای بیش از صد کتاب از سوی دفتر حضرت آیت سیستانی به کتابخانه های خوزستان خبر داد.
کتابخانه

حجت الاسلام سیدلطف الله سپهر، مدیرکل کتاخانه های عمومی خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سفر سال گذشته حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی به خوزستان، گفت: با توجه به وجود کتابخانه های تخصصی در حوزه های علمیه و مناطق عرب نشین تقاضای آثار از سوی دفتر انتشارات حضرت آیت الله سیستانی را برای غنای بیشتر کتابخانه های مذکور خواستار شدیم.

مدیرکل کتاخانه های عمومی خوزستان با بیان استقبال دفتر حضرت آیت الله سیستانی از پیشنهاد صورت گرفته، اظهار داشت: در مرحله نخست بیش از یکصد کتاب حوزوی، تفسیری، فضایل و مناقب امیرمؤمنان(ع)، اخلاقی و اجتماعی در قالب زبان عربی برای نهاد کتابخانه های استان ارسال شد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه بسیاری از کتب اهدایی مرجع، تاریخی «اسلام و شیعه» و اجتماعی هستند، ابراز داشت: بنا داریم بخش عمده ای از این کتب را از پس از آماده سازی در کتابخانه تخصصی شهید سید مرتضی شفیعی برای استفاده طلاب، علما و فضلا جای دهیم.

حجت الاسلام سپهر بیان کرد: کتب کفایه الاصول آخوند خراسانی، عیون اخبارالرضا(ع) شیخ صدوق، اصول الفقه شیخ محسن حلی، التبیان فی تفسیر القرآن شیخ طوسی، نهایه الاصول علامه حلی، حکایات بحارالانوار و... از جمله کتب ارسالی هستند.

وی با بیان اینکه بخش دیگری از کتب در کتابخانه های مناطق عرب نشین و کتابخانه مرکزی اهواز برای استفاده عموم قرار داده خواهد شد، عنوان داشت: ارزش این کتب بر اساس قیمت پشت جلد بیش از 10 میلیون ریال است که سبب غنا دادن به بخش کتب عربی و دینی کتابخانه های عمومی خواهد شد.

مدیرکل کتاخانه های عمومی خوزستان در پایان با تشکر از توجهات نماینده و مدیر انتشارات حضرت آیت الله سیستانی ابراز داشت: ان شاءالله کتابخانه های استان با استفاده از چنین آثاری غنی تر شوند./303/9456/ب1

ارسال نظرات