۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۴۹۰۹۸۳
حجت الاسلام میرزایی خبر داد؛

افزایش ۱۲ هزار نفری حضور زائران نوروزی در بقاع متبرکه آذربایجان غربی

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری ۵۰ هزار زائر در بقاع متبرکه استان حضور یافتند که نسبت به سال گذشته ۱۲ هزار نفر افزایش داشته است.
حجت الاسلام میرزایی، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف آذربایجان غربی

حجت الاسلام مجید میرزایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور در 14 بقعه امامزادگان در شهرستان های ارومیه ارومیه، خوی، سلماس، نقده، میاندوآب و چایپاره از 25 اسفندماه سال 95 تا 15 فروردین ماه جاری برگزار شد.

وی  با بیان اینکه سال گذشته 38 هزار نفر در ایام نوروز در بارگاه امامزادگان حضور داشتند، اظهار کرد: امسال 50 هزار نفر زائر در طول اجرای طرح آرامش بهاری در بقعه متبرکه امامزادگان استان حضور یافتند که نسبت به سال گذشته 12 هزار نفر افزایش داشته است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تحویل سال 96 در 9  بقعه امامزاده، خاطرنشان کرد: خوشبختانه مراسم تحویل سال نو در آستان مفدس امامزادگان با استقبال گرم زائران همراه بود به طوری که  6 هزار نفر در لحظه تحویل سال در بارگاه امامزادگان استان حضور داشتند که این آمار در سال گذشته چهار هزار و 500 نفر بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از فعالیت تبلیغی بیش از 30 مبلغ بومی و اعزامی از قم در طرح آرامش بهاری خبر داد و گفت: روحانیان افزون بر برپایی نمازهای جماعت، در قالب غرفه های پاسخگویی به شبهات شرعی، حجاب و عفاف، کودک و نوجوان نسبت به ارائه مشاوره به زائران اقدام می کردند.

حجت الاسلام میرزایی گفت: برای نخستین بار امسال در امامزاده غریب حسن(ع) ارومیه و بقعه شیخ نوایی خوی غرفه چندرسانه ای راه اندازی شده بود که مبلغان با استفاده از امکانات صوتی و تصویری به سخنرانی می پرداختند.

وی به ایجاد غرفه مشاوره وقف در آستان مقدس بقاع متبرکه استان اشاره کرد و افزود: روحانیون و کارشناسان حقوقی ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستانها در طول اجرای طرح با حضور در  بارگاه امامزادگان نسبت به تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف اقدام کرده و مردم را برای وقف در راستای نیاز های روز جامعه تشویق کردند.

حجت الاسلام میرزایی خاطرنشان کرد: با توجه به انجام کارهای تبلیغی و ترویجی همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری، شاهد ثبت 9 وقف جدید در شهرستان های شوط، پلدشت، نقده و سلماس بودیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی تصریح کرد: اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در کنار اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی، نسبت به اسکان 750 نفر از زائران در جوار بقاع متبرکه امامزادگان غریب حسن، محمد و ابراهیم ارومیه و تکیه حضرت عباس شهرستان چایپاره اقدام کرده بود.

وی درپایان از فعالیت بیش از 100 نفر از کارکنان اوقاف و امور خیریه، هیأت امنا، خادمان ثابت و افتخاری و مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه در اجرای طرح آرامش بهاری خبر داد و از زحمات آنها در طول اجرای طرح قدردانی کرد./936/302/ب1

ارسال نظرات