۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۴۹۱۷۱۳
امام جمعه بجنورد تأکید کرد؛

ضرورت توجه بیشتر به عقود و معاملات در نظام بانکداری اسلامی

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید در نظام بانکداری اسلامی به عقود و معاملات توجه بیشتری شود تا دیدگاه مردم نسبت به ‌نظام مقدس جمهوری اسلامی دیدگاهی مثبت باشد.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار مدیر امور شعب بانک انصار استان، تصریح کرد: باید بانک‌ها با در نظر گرفتن موازین اسلامی، محرومیت‌زدایی و رونق اشتغال را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی افزود: سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌ مدیران بانکی کشور برای رفع محرومیت‌های جامعه، ایجاد اشتغال برای جوانان و حمایت از تولید داخلی امری ضروری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه باید بانک‌ها یار و یاور مناسبی برای دولت و مردم باشند، خاطرنشان کرد: اگر همه تلاش و برنامه‌ریزی مدیران بانک‌ها در راستای محرومیت‌زدایی از جامعه و حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان بومی هر منطقه باشد، می‌توانیم در پایان سال لبخند رضایت را بر چهره رهبر فرزانه انقلاب ببینیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید مشکلات موجود برای جذب سرمایه‌گذاران رفع شده و فرآیند استفاده از تسهیلات برای آنها آسان‌تر شود، ادامه داد: در این صورت میل و رغبت سرمایه‌گذاران برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای مردم جامعه بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه تولید زیربنای شکوفایی اقتصادی هر جامعه است، افزود: اگر فرهنگ حمایت از تولیدکنندگان داخلی و استفاده از تولیدات داخلی در جامعه نهادینه شود، بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع می‌شود.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: اختصاص تسهیلات به جوانان برای امر ازدواج و اشتغال کار بسیار خوب و خداپسندانه‌ای است که باید بیشتر مورد توجه بانک‌ها باشد.

وی با اظهار تأسف از اینکه در برخی مناطق شهری و روستایی هنوز رنگ و بوی محرومیت به چشم می‌خورد، از همه متولیان و مدیران بانک‌ها خواست با نگاه محرومیت‌زدایی از جامعه برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: محرومیت‌زدایی یک تکلیف انسانی و دینی است و اگر مسؤولان جامعه به محرومان رسیدگی کنند، رضایت خداوند متعال را در پی خواهد داشت.

وی در ادامه با تأکید بر ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه، اضافه کرد: فرهنگ قرض‌الحسنه سنت بسیار خوبی است که خداوند در قرآن از آن یاد کرده است؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود بانک‌ها در راستای گسترش این فرهنگ الهی بیشتر تبلیغ و فعالیت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه فرهنگ قرض‌الحسنه، نوعی ایثار و ازخودگذشتگی است، خاطرنشان کرد: باید این فرهنگ پسندیده بیش از پیش در جامعه گسترش یابد.

استاد خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی همچنین با تأکید بر رعایت اصول اسلامی در بانکداری، گفت: باید در نظام بانکداری اسلامی به عقود و معاملات توجه بیشتری شود تا دیدگاه مردم نسبت به ‌نظام مقدس جمهوری اسلامی دیدگاهی مثبت باشد./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات