۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۴۹۱۹۳۴
آیت الله علوی گرگانی:

دولت برای تبلیغ تشیع در خارج از کشور باید هزینه کند

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی، گفت: دولت هیچ هزینه‌ای صرف تبلیغ عقاید حق تشیع در خارج از کشور نمی‌کند پس چگونه می‌توان انتظار داشت تا تشیع در جهان مظلوم واقع نشود؟
آیت الله علوی گرگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله محمدعلی علوی گرگانی، ظهر در دیدار آیت‌ پیمان،‌ رییس مجمع جهانی شیعه شناسی و جمعی از مسؤولان و مدیران این مجمع با بیان این که همه می‌دانیم درد تشیع چیست، اظهار داشت: مشکل اساسی آن است که به دنبال علاج درد بر نمی‌آییم.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر ضرورت ریشه یابی مشکلات تشیع در عرصه جهانی، ابراز داشت: قبل از هر اقدامی، باید مشکلات موجود را ریشه یابی کرد تا آشکار شود که چرا تشیع اینگونه در جهام مظلوم واقع شده است و پس از آن اقدام عملی در راستای بهبود شرایط موجود انجام دهیم.

وی با اشاره به این که مشکلاتی که تشیع در عرصه بین‌الملل دارد به دو سبب است، خاطرنشان کرد: توطئه و دسیسه‌های دشمن در وهله اول و پس از آن خودبینی خودمان باعث شده تشیع دچار چنین مشکلاتی در جهان شود.

استاد برجسته حوزه علمیه حوزه علمیه قم، تصریح کرد: مراکز شیعه شناسی خارج از کشور، دوران کوتاهی است که فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، در حالی که مراکزی که دشمن برای تخریب تشیع و ترویج عقاید باطل خود تشکیل داده است، علاوه بر تخصیص بودجه‌های فراوان به این مراکز، مدت‌های زیادی است که به فعالیت مشغول هستند.

وی با گلایه از کم کاری دولت در ترویج تشیع در جهان، گفت: فرقه‌های مختلفی همچون بهائیت، وهابیت و غیره، سرمایه‌های فراوانی در راستای تبلیغ و اثبات عقاید خود صرف می‌کنند، اما متأسفانه دولت‌های سرکار آمده در ایران چنین هزینه‌هایی برای ترویج عقاید حق خود نمی‌کنند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی، خاطرنشان کرد: دولت ایران، هیچ هزینه‌ای صرف تبلیغ عقاید حق تشیع در خارج از کشور نمی‌کند و حتی حاضر نمی‌شود مرکزی تحت عنوان شیعه شناسی در کشور‌های اروپایی تأسیس کند،‌ پس چگونه می‌توان انتظار داشت تا تشیع در جهان مظلوم واقع نشود؟

وی تصریح کرد: عربستان چند درصد از درآمد حاصل از سود فروش نفت خود را صرف تبلیغات عقاید خود می‌کند، لذا به هر کشور و به هر شهری در اروپا سفر کنید، خواهید دید مساجد و مراکز فراوانی برای ترویج فرقه‌های خود اختصاص داده‌اند، اما برای ترویج تشیع در جهان هیچ ردیف بودجه‌ای وجود ندارد.

استاد برجسته حوزه علمیه با قرائت آیاتی از قرآن کریم، گفت: از سویی تعداد تشیع در مقابل فرقه‌های دیگر بسیار اندک است و از سوی دیگر تشیع آنگونه که باید، به فعالیت و تبلیغ مذهب خود نمی‌پردازد، اما به خاطر حقانیت تشیع، خداوند نگهدار آن بوده و آن را از نابود شدن حفظ می‌کند.

وی با قرائت آیه «... قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ»  اظهار داشت: آیه 64 سوره نمل بیانگر منطق تشیع است، از این رو آنچه منجر می‌شود تا هیچ فرقه‌ای در برابر تشیع تاب و توان مقابله نداشته باشد، منطق و برهان تشیع است که توسط آن می‌تواند ولایت اهل بیت(ع) را اثبات کند.

حضرت‌ آیت‌الله علوی گرگانی ابراز داشت: حتی اگر تشیع به تبلیغ عقاید حق خود نپردازد، باز هم بی‌تردید این امانت به دست صاحب اصلی خود خواهد رسید، اما ما نیز نباید دست روی دست بگذاریم، لذا بایستی از باب وظیفه اقدام به تأسیس مراکز شیعه شناسی در جهان کرده و به تبلیغ تشیع بپردازیم. /878/پ۲۰۲/ص

ارسال نظرات