۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۴۹۲۰۳۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی مطرح کرد؛

افزایش چشمگیر حضور جوانان در مراسم اعتکاف

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به افزایش قابل‌توجه حضور جوانان در مراسم اعتکاف امسال نسبت به سال‌های گذشته، گفت: ۵۸ درصد شرکت‌کنندگان در اعتکاف جوان و نوجوان بودند.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، عصر امروز در نشست ارزیابی آیین اعتکاف، با اشاره به افزایش 27 درصدی شمار شرکت‌کنندگان در این آیین معنوی در استان، اظهار کرد: امسال بیش از 17 هزار نفر در خراسان شمالی معتکف شدند.

وی افزود: 79 درصد معتکفان در خراسان شمالی بانوان و 21 درصد برادران بودند و از سوی دیگر 58 درصد شرکت‌کنندگان در اعتکاف هم جوان و نوجوان بودند.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به برگزاری اعتکاف در 189 مسجد خراسان شمالی، اضافه کرد: 53 درصد معتکفان در مساجد شهری و 47 درصد آنها در مساجد روستایی استان در این آیین شرکت داشتند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی اظهار کرد: حضور جوانان و نوجوانان در مراسم اعتکاف امسال بیش از سال‌های گذشته بود و با توجه به آسیب‌های اجتماعی این قشر از جامعه، با برنامه‌ریزی و دعوت از اساتید شاخص ویژه‌برنامه‌های فرهنگی پیرامون سبک زندگی اسلامی، فضای مجازی و همچنین درس‌های نهج‌البلاغه در بین معتکفان برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به فضایل و برکات برپایی نماز جماعت و اقامه نماز اول وقت، اعزام مبلغ برای پاسخگویی به احکام و سؤالات شرعی را از برنامه‌های مورد توجه در برگزاری آیین اعتکاف عنوان کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی گفت: علاوه بر این اعزام قاری و مداح برای اجرای برنامه‌های مختلف از دیگر اقدامات انجام‌شده در ستاد اعتکاف امسال بود که در کنار تشکیل کمیته‌های مختلف ازجمله کمیته‌های مختلف فرهنگی و پشتیبانی در مساجد صورت گرفت.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به‌ ویژه‌برنامه‌های اجرایی برای معتکفان در مساجد، افزود: اجرای مسابقه «قرآن در زلال اعتکاف» و تشکیل حلقه‌های معرفتی از جمله این برنامه‌ها بودند؛ اما با توجه به اینکه اعتکاف آیین فردی و خلوت با خدای متعال است، تلاش شد تا این برنامه‌ها به‌گونه‌ای اجرا شوند که معتکفان بتوانند به عبادات خود برسند.

وی خاطرنشان کرد: مساجد مختلف در استان برای میزبانی از معتکفان اعلام آمادگی کرده بودند که با بررسی‌های کارشناسی تعدادی از مساجد که شرایط بهتری برای برگزاری این مراسم معنوی داشتند انتخاب شدند تا معتکفان در شرایطی مناسب و با رفاه بیشتر به عبادت بپردازند.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه با دعوت از سخنرانان کشوری و استانی ویژه‌برنامه‌های فرهنگی مختلفی را در ایام اعتکاف برگزار کردیم، خاطرنشان کرد: بر اساس نظرسنجی‌های انجام‌شده از معتکفان در مساجد مختلف، حضور سخنرانان در میان معتکفان با استقبال زیادی روبه‌رو بود که امید است در سال‌های آینده با بهره‌گیری بیشتر از اساتید و استفاده بهتر از ظرفیت‌های علمی و آموزشی استان گامی مؤثر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی با استفاده از آیین اعتکاف برداریم./9314/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات