۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸
کد خبر: ۴۹۲۰۴۵
عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور:

بیش از ۹۲ درصد از داوطلبان شوراها در استان مرکزی تأیید شدند

عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور گفت: بیش از ۹۲ درصد از داوطلبان شوراهای شهر و روستا در استان مرکزی تأیید صلاحیت شده اند و اسامی نهایی بعد از بررسی هیأت نظارت اعلام می شود.
شکرالله حسن بیگی، عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور و رییس ستاد انتخابات استان مركزی 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، شکرالله حسن بیگی عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور و رییس ستاد انتخابات استان مركزی شامگاه دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه در اراک، بیان کرد: بیش از 92 درصد از داوطلبان شوراهای شهر و روستا در استان مرکزی تأیید صلاحیت شده اند و اسامی نهایی بعد از بررسی هیات نظارت اعلام می شود.

مرکزی جزء نخستین استان های تشکیل دهنده ستاد انتخابات

عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه در استان مرکزی در حوزه شهری 1296 نفر ثبت نام کرده بودند، اظهار داشت: از این تعداد 51 نفر معادل چهار درصد انصراف داده اند و یکهزار و 203 نفر معادل 92 و 98 صدم درصد تایید و 42 داوطلب معادل سه و 24 صدم درصد رد صلاحیت شده اند.

حسن بیگی در رابطه با حوزه شوراهای اسلامی روستایی،‌ خاطر نشان کرد: 5 هزار و 323 نفر در حوزه شوراهای اسلامی روستایی ثبت نام کردند که از این تعداد 69 نفر معادل یک و سه صدم درصد انصراف داده اند و صلاحیت 5 هزار و 86 نفر معادل 95 و 94 صدم درصد تایید و 168 داوطلب معادل سه و 16 صدم درصد رد صلاحیت شدند.

عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه استان مرکزی جزء نخستین استان هایی بود که ستاد انتخابات در 14 دی ماه در آن تشکیل شد، ابراز داشت: ستاد انتخابات کشور از دی ماه سال 95 کار خود را آغاز کرد و این ستاد در استان مرکزی دارای 10 عضو از جمله معاون سیاسی و امنیتی و مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مرکزی، مسؤول دبیرخانه، مدیر کل ثبت احوال و مسؤولان 6 کمیته تخصصی امنیتی، حراست و استعلامات، حقوقی، فناوری اطلاعات، پشتیبانی و اطلاع رسانی است.

ستاد انتخابات مجری انتخابات نیست

حسن بیگی با تأکید بر اینکه ستاد انتخابات مجری انتخابات نیست و دخالتی در این امر ندارد و وزارت کشور مستقیما با فرمانداران و بخشداران مکاتبه انجام می دهد، اظهار داشت: ستاد انتخابات استان مرکزی تا به امروز 10 جلسه برگزار کرده است و همچنین تا جلسه نهم 68 مصوبه داشته و تمامی مصوبه ها اجرایی شده است.

عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور با اشاره به آموزش های صورت گرفته، گفت: هیأت های اجرایی آموزش های خود را فرا گرفته اند و همچنین فرمانداران، بخشداران و اعضای ستاد انتخابات استان مرکزی نیز آموزش های لازم را به مدت 2 روز در مشهد مقدس و تهران سپری کرده اند.

حسن بیگی در ادامه قانونمندی، امنیت، اخلاق مداری، بی طرفی، امانتداری و صیانت از آرای مردم و تلاش برای حضور حداکثری آحاد جامعه را از اهداف ستاد انتخابات دانست و بیان کرد: ستاد انتخابات هرگز در پی  جنجال و تشویش اذهان نیست و به دنبال آرامش و به وجود آمدن وجود شور انتخاباتی است.

شایان ذکر است، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود./842/202/ب2

ارسال نظرات