۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۴۹۳۸۲۵
مسؤول نهاد رهبری دانشگاه تبریز:

ترویج فرهنگ دینی نیازمند شناخت توأم با منطق و عقلانیت است

حجت الاسلام انوری با بیان این‌که مهجوریت قرآن در جوامع اسلامی منجر به انحراف مسلمانان می شود، گفت: فرهنگ دینی نیازمند شناخت توأم با منطق و عقلانیت است.
حجت الاسلام محمد انوری، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمد انوری، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز امروز در جمع اعضای کانون قرآن و عترت این مرکز آموزش عالی با بیان این‌که ترویج علوم و معارف اسلامی لازمه تعالی جوامع بشری است، اظهار داشت: عمل به معارف قرآن ضامن سعادت بشریت است.

وی با بیان این‌که رسول گرامی اسلام برای گسترش معارف قرآنی متحمل رنج فراوان شد، خاطرنشان کرد: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز چیزی جز معارف قرآن و آموزه های نبوی به زبان نیاورده و توصیه نکردند، بنابر این اگر خود را پیرو ائمه هدی و رسول گرامی اسلام می دانیم، باید در مسیر احکام قرآنی گام برداریم.

حجت الاسلام انوری با بیان این‌که پیامبر اکرم(ص) در راستای ترویج مکارم اخلاقی مبعوث شد و در این راه از هیچ اقدامی فروگذار نبود، گفت: اخلاق گم شده اصلی امروز جامعه است، اگر همگان به اخلاق نبوی و قرآنی زینت پیدا کنند، بسیاری از مشکلات اجتماعی و سیاسی به خودی‌خود برطرف خواهد شد.

مسؤول نهاد رهبری دانشگاه تبریز با اشاره به این‌که ترویج فرهنگ دینی نیازمند شناخت توأم با منطق و عقلانیت است، تصریح کرد: اگر در جامعه ای به مفاهیم دینی از جمله رعایت حجاب و امور عبادی پرداخته شود ولی انجام این فرایض نتیجه اخلاقی نداشته باشد؛ هیچ فایده ای به حال افراد و جامعه نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که مهجوریت قرآن در جوامع اسلامی منجر به انحراف مسلمانان می شود، اظهار داشت: متأسفانه امروزه کاربرد قرآن در جامعه منحصر در زینت بخشی سفره عقد، بدرقه مسافر، ورود به خانه جدید، استخاره کردن و سوگند خوردن شده است.

حجت الاسلام انوری با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران به برکت عمل به آموزه های قرآنی به پیروزی رسیده است، افزود: رمز تداوم آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی نیز در عمل به قرآن نهفته است، اگر قرآن در جامعه امروز ایران مهجور بماند؛ دشمان بر ما مسلط خواهند شد، مهجوريت قرآن به معناي راه نيافتن تعاليم انسان‌ساز قرآن در زندگي مسلمانان است.

مسؤول نهاد رهبری دانشگاه تبریز با اشاره به این‌که قرائت قرآن مقدمه تدبر و انديشه در آیات قرآن است، تصریح کرد: اگر در جامعه‌ای قرآن قرائت شود، اما عمل نشود، از مصاديق مهجوريت کلام الله وحی است. در حقیقت این ما هستیم که خود را از انوار الهی قرآن محروم می کنیم./935/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات