۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۵
کد خبر: ۴۹۳۸۷۵

جامعه گرفتار بی مهری ها/ وقتی طلاق خانواده را از هم می پاشد

طلاق واژه ای بس سخت و از آسیب های اجتماعی جبران ناپذیری است که امروزه بر پیکره بنیان خانواده در کشورهای اسلامی ریشه دوانده است.
طلاق

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، تشکیل خانواده یکی از مهمترین رویکردها برای بقاء بشریت به شمار می آید. اما امروزه روند رو به رشد تکنولوژی و ارتباطات وسیع بر این نهاد اجتماعی تاثیر گذارده و کمرنگ شدن بنیان خانواده و متلاشی شدن آن از بلاهای برگی است که بشریت را تهدید می کند.

وجود بیش از 150 شبکه ماهواره ای به زبان فارسی موجب شده که بسیاری از خانواده ها با چالش های جدی مواجه باشند.  روند رو به رشد آمار طلاق در کشورهای اسلامی گواه این مدعاست که رفته رفته کانون گرم خانواده  در کشورهای اسلامی دست خوش ترفندهای کشورهای غربی قرار گرفته است.

با افزایش آموزش رفتاری و مقابله با مشکلات روزمره بین همسران با بهره گیری از سبک زندگی ائمه اطهار(علیهم السلام ) به ویژه به دانش آموزان پسر و دختر می توان گام های تاثیر گذاری در مقابله با کاهش این بلای خانمانسوز در جامعه برداشت.

آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه گیلان در رابطه با طلاق و راه های جلوگیری از این معضل اجتماعی و ارتباط درست و صمیمی همسران با یکدیگر  گفت: خانواده در جهان اسلام  از دیرباز تا کنون حائز اهمیت بوده چراکه تشکیل خانواده بقاء بشریت را تنظیم خواهد کرد.

وی با اشاره به روایات و احادیث اذعان کرد: اسلام دستوراتی برای مردان و زنان صادر کرده که چگونه با یکدیگر رفتار کنند تا پایه خانواده مستحکمتر و زندگی مشترکشان پایدار باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: طبق فرمایشات ائمه اطهار ( علیه السلام ) و آیات و روایات، مدیریت خانواده برعهده مرد و مدیریت منزل برعهده زنان است.

وی به احترام زن در منزل تاکید کرد و ادامه داد: مردها از دیرباز بزرگ خانوداه شمرده می شدند اما باید حرمت زن ها را در منزل حفظ کنند و امروز نیز بایستی با حفظ حرمت ها محیط خانه و خانواده را اداره کنند.

آیت الله قربانی به خشونت برخی مردان در منزل اشاره و خاطرنشان کرد: زن و بچه با دیدن پدر خانواده نباید احساس ترس کنند بلکه باید احساس کنند که پدری مهربان و تکیه گاه عظیم و رئوفی وارد منزل شده است.

 

جامعه امروز ما گرفتار بی مهری هاست

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه متاسفانه جامعه ما امروز گرفتار بی مهری هاست تصریح کرد: ادای یک کلمه با مهر و محبت به بچه برای او یک دنیا ارزش خواهد داشت.

وی به اعجاز کلمه دوست دارم پرداخت و ادامه داد: با دوست دارم گفتن ابهت کسی پایین نخواهد آمد این کلمه در عمق جان همسران اثر خواهد گذاشت و زندگی را ماندگارتر خواهد کرد.

آیت الله قربانی افزود: بسیاری از شکایت های که توسط زنان به دادگاه می رود این است که ما از دست شوهرانمان امنیت جانی نداریم.

وی به تساوی زن و مرد در آیات قرآنی اشاره و با بیان اینکه زن و مرد از یک گوهر انسانی آفریده شده اند خاطر نشان کرد: خداوند در قرآن مجید زن را از همان اصل و گوهری می داند که مرد دارد.

آیت آلله قربانی به تفاوت های جسمی و روحی مرد و زن اشاره کرد و گفت: زن و مرد از لحاظ جسمی و روحی باهم تفاوت های داشته، مرد خشن تر و زن لطیف تر، مرد عقلانی تر و زن عاطفی تر است.

نماینده ولی فقیه گیلان افزود: این تفاوت ها دلیل کمال یا نقصان آنها نبوده بلکه ابزار وصل و یکی شدن آن ها باهم، کامل کردن یکدیگر و تشکیل کانون خانوادگی و بقا نسل بشریت است.

وی اظهار کرد: آزادی بی حساب، رواج فحشا، ضعف ایمان و باروهای دینی، رهایی از قید وبندهای دینی و سنت های اجتماعی ... از جمله عواملی هست که جوامع غربی و دنباله رو آنان را به انحلال کانون خانواده و طلاق کشانده است.

آیت آلله قربانی با اشاره به روند رو به افزایش طلاق در جامعه ما که طبق آمار هر چهار ازدواج در ایران به یک طلاق منجر می شود بیان کرد: بی شک آزادی های بی حسابی که به دنبال بمباران های تبلیغی دشمنان علیه کشور ما به زن و مرد و بیکاری، اعتیاد، توقعات زیاد و تجمل خواهی که در کشورها به تقلید از غرب پدید آمده است، زمینه ساز فرو پاشی کانون گرم خانواده هاست.

آیت آلله قربانی طلاق را منفورترین حلال ها  در اسلام دانست و افزود: طبق آمار دریافتی  آمار طلاق در کشور ایران نسبت به گذشته 25 درصد بالا رفته است و باید آموزه های دینی که سدی مستحکم در برابر فروپاشی خانواده هاست را در جامعه ترویج دهیم./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

 

ارسال نظرات