۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷
کد خبر: ۴۹۴۱۵۵
معاون تبلیغ حوزه علمیه همدان:

دستگاه های اجرایی بستر تبلیغ جهادی در استان را مهیا کنند

حجت الاسلام قاضی خانی اردوهای جهادی را امری مهم توصیف کرد و گفت: با توجه به انگیزه والای مبلغان جهادی حوزه علمیه، دستگاه های اجرایی باید امکانات مورد نیاز برای انجام این عمل خداپسندانه را مهیا کنند.
حجت الاسلام قاضی خانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام علی اصغر قاضی خانی معون تبلیغ حوزه علمیه استان همدان شب گذشته در جلسه شورای تبلیغ استان همدان با اشاره به وضعیت تبلیغی در استان همدان گفت: ۹۳ روستا فاقد روحانی در استان وجود دارد که در پی رفع مشکلات در این زمینه هستیم.

وی در ادامه ابراز داشت: از تعداد ۲۲۵ روستای موجود در استان همدان که جمعیتی بیش از ۱۰۰۰ نفر دارند؛ ۱۳۲ روستا روحانی مستقر طرح هجرت دارند.

حجت الاسلام قاضی خانی خاطرنشان کرد: روستاهایی که فاقد روحانی هستندعموما یا خانه عالم ندارند و یا این که مشکاتی از قبیل هماهنگی و رفت و امد دارند که در این زمینه مشکلات برطرف خواهد شد.

وی با بیان این که فعالیت های معاونت تبلیغ گسترده بوده و در یک موضوع خلاصه نمی شود، افزود: معاونت تبلیغ حوزه علمیه همدان بیش از ۲۰۰ نفر مبلغ را در روستاهای همدان اعزام کرده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان همدان با اشاره به مشکلات پیش رو در زمینه اعزام مبلغ به روستاهای فاقد روحانی گفت: عمده مشکل موجود در این زمینه نبود خانه روحانی و یا تکمیل نبودن خانه عالم است.

وی اردوهای جهادی را امری مهم توصیف کرد و گفت: با توجه به انگیزه والای مبلغان جهادی حوزه علمیه، دستگاه های اجرایی باید امکانات مورد نیاز برای انجام این عمل خداپسندانه را مهیا کنند.

حجت الاسلام قاضی خانی گفت: یکی از اقدامات مهم در زمینه اعزام تبلیغ در مناطق محروم استان اعزام روحانی به این نقاط است که با هماهنگی های انجام شده به دنبال این هستیم تا در مناسبت ها نیز این روستاها مبلغ مستقر داشته باشند.

وی مشکلات فرهنگی در جامعه را از مشکلات رایج در این زمینه دانست و گفت: امروز با گسترش لوازم و ابزار سانه ای حجم مشکلات فرهنگی ازایش داشته است و باید اقدامات تبلیغی شایسته انجام شود./۹۷۹/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات