۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۴۹۴۲۳۲
یکی از علمای عربستان:

اقدامات تروریستی به دور از آموزه‎های اسلامی است

استاد دانشکده اصول الدین دانشگاه ام‌القری تاکید کرد که ادیان الهی هیچگاه کسی را به حمایت از تروریسم دعوت نکرده است.
شریف حاتم العوانی

به گزارش خبرگزاری رسا، شریف حاتم ‌بن عارف العونی استاد تبلیغ و اصول دین دانشگاه ام‌القری عربستان تاکید کرد که اعمال تروریستی، تعدّی به جان، ناموس و اموال مردم، رفتارهایی جنایت آمیز است.

عارف العونی در حاشیه کنفرانس صلح جهانی الازهر افزود: جنایتکاران و تروریست‌ها گمان می‌کنند که اعمال خود را با هدف ایمانی و توجیه اعتقادی انجام داده و همواره برای مشروعیّت بخشیدن به جنایت‌های خود از متون دینی سوء استفاده می‌کنند.

وی با مبرّا دانستن ادیان الهی از اعمال تروریستی، خشونت و تجاوزگری خاطرنشان کرد: ممکن نیست که دینی ربّانی، حکمت بشری و دولتی الهی، دیگران را به تروریسم، ایجاد رعب و وحشت و یا تجاوزگری دعوت کند.

استاد دانشگاه ام‌القری ادامه داد: کدام انسان عاقلی چنین نسبتی را به تورات، انجیل، قرآن و یا حتی تعالیم بشری می‌پذیرد. آیا می‌توان گفت که ادیان آسمانی یا حکمت انسانی دستور به کشتار و ناامنی می‌دهد؟

عارف العونی با بیان آنکه اسلام در عصر حدیث بیشترین ظلم را به خود دیده است، اظهار داشت: این ظلمی که چهره اسلام را خدشه کرده در زمان حاضر بسیار افزایش یافته است. برخی افراط‌گراها که خود را منسوب به اسلام می‌دانند دست به کشتار، تخریب، ویرانی و انجام اعمال جنایت آمیز با نام دین می‌زنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کج فهمی‌ها و برداشت‌های غلط از متون قرآنی و نبوی عامل مهمی در انجام اعمال تروریستی است. منسوبین به دین در فهم و در عمل دچار انحراف شدند و همین امر سبب شده تا با تعدّی به کتاب خدا و سنت نبوی شاهد تعدّی به مردم باشیم./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات