۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۴۹۴۲۵۹

طرح ۵ماده‌ای رژیم صهیونیستی علیه ایران

یک منبع صهیونیست اعلام کرد: وزیر ارتباطات و اطلاعات این رژیم در جریان سفر به آمریکا پیشنهاد تدوین توافق پنج‌ماده‌ای بهمنظور از بین بردن نفوذ ایران در سوریه را مطرح ساخته است.
فلسطین رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه «یدیعوت آحارانوت» چاپ رژیم صهیونیستی اعلام کرد، «یسرائیل کاتس» وزیر ارتباطات و امور اطلاعات این رژیم در جریان سفر به آمریکا پیشنهاد تدوین توافق پنجماده‌ای بهمنظور از بین بردن نفوذ ایرن در سوریه را مطرح کرد.

وی در این سفر پیشنهاد کرد، دولت دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به‌منظور از بین بردن نفوذ ایران در سوریه یک تفاهم پنج‌ماده‌ای مشترک بین دو طرف تدوین کند.

این تفاهم پیشنهادی چند محور اصلی دارد که هدف از آن تنگ کردن عرصه بر ایران و حامیانش به‌‌ویژه حزب‌الله است.

یکی دیگر از بندهای این طرح پیشنهادی، اعتراف آمریکا به حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان است که این رژیم از زمان جنگ 1967 آن را در اشغال دارد.

مخالفت با حضور نظامی ایران در سوریه، تحریم تهران به‌منظور مجبور کردن آن به توقف کمکهای مالی و نظامی به حزب‌الله و نیز تشدید تحریم‌ها علیه حزب‌الله از دیگر بندهای طرح پیشنهادی مزبور است.

همچنین در این تفاهم پیشنهادی اقدام مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از نفوذ منطقه‌ای ایران در عراق، سوریه و لبنان پیشنهاد شده است تا نگرانی‌های امنیتی رژیم صهیونیستی از بین برود.

یدیعوت آحارانوت به‌نقل از کاتس نوشت: ما در تلاش برای جلب نظر آمریکا و توافق با آن در راستای توقف نفوذ ایران و تقویت ابتکار همکاری‌های منطقه‌ای هستیم./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات