۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۴۹۴۳۵۷
آیت الله نوری همدانی:

حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات دشمن را وادار به عقب نشینی می کند

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر ضرورت حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات پیش رو گفت: هر جا که مردم به صحنه آمدند، دشمنان عقب نشینی کردند.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار تعدادی از مسؤولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و جمعی نیروهای نظامی و انتظامی، اظهار داشت: خدای متعال این دنیا را دنیای تکامل و سازندگی قرار داده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ابراز کرد: انسان باید از این امکانات بهره برده و استعدادهای خود را شکوفا کند؛ انسان ها باید خودشان را بسازند تا کامل شوند، چرا که فقط پیامبران و اهل بیت(ع) کامل هستند.

وی ادامه داد: در قرآن کریم حدود 750 آیه درباره خداشناسی آمده و نخستین خطبه نهج البلاغه درباره شناخت خدای متعال است؛ تطابق و تناسب بین موجودات برای هیچ عاقلی جای شک باقی نمی گذارد که این عالم خالقی مدیر و مدبر دارد.

این مرجع تقلید افزود: انسان ها برای شناخت پروردگار باید به بالای سر و زیر پا نگاه کنند؛ وقتی به آسمان نگاه کنید، مشاهده خواهید کرد که میلیاردها ستاره در حال حرکت هستند و خورشید یکی از این ستاره ها است؛ این ستاره ها با حجم و جرم ها و سرعت های متفاوت هیچ گاه به هم برخورد نمی کنند و هر کدام در یک مدار خاص حرکت می کند.

وی تأکید کرد: اگر عالم منظم نبود یک منجم نمی توانست عالم را با این دقت پیش بینی کند و برای سال های بعد لحظات طلوع و غروب خورشید و خسوف و کسوف را اعلام کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی یادآور شد: وقتی باران بر روی زمین می بارد، گیاهان متفاوتی می روید که هر کدام طعم و بویی متفاوت دارد؛ دو هزار آیه درباره معاد نازل شده که انسان بداند زندگی او منحصر به این دنیا نیست و زندگی جاوید در آخرت خواهد داشت.

وی بیان داشت: از آغاز خلقت در برابر باطل، حق آفریده شد و از زمان هابیل و قابیل، تقابل میان حق و باطل آغاز شده است که این مسیر همچنان ادامه دارد؛ انبیاء و ائمه(ع) سعی کردند افرادی تربیت کنند که در مقابل باطل؛ عشق، ایمان و بصیرت داشته باشند و در مقابل آن ایستادگی کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران هم با ایمان، علم، عشق، تقوا، صداقت، درستی و توکل به خدا حکومت حقی ایجاد کردند؛ امام خمینی(ره) افرادی را مجهز و معین کردند تا در مقابل باطل ایستادگی کنند.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) با ایجاد واقعه عاشورا در کربلا این موکب حق را در مقابل یزیدیان ایجاد کرد که مردم بدانند این مسیر ادامه دارد و حق پایان یافتنی نیست.

این مرجع تقلید بیان داشت: امام راحل در وصیت نامه خود آورده اند که قدر این انقلاب را بدانید و آن را به نااهلان نسپارید؛ ایشان سه رکن را برای این انقلاب عنوان می کنند؛ نخستین رکن آن اسلام ناب محمدی است که در مقابله با طاغوت بود؛ امروز هم اسلام تکفیری و داعشی وجود دارد اما امام(ره) اسلام ناب محمدی را به میان مردم آوردند.

وی دومین رکن انقلاب را مردم عنوان کرد و گفت: پیش از انقلاب مردم استبداد زده ای در رژیم ارباب رعیتی بودند و به مردم با نظر حقارت نگاه می شد؛ امام راحل مردم را به میدان آوردند و با اعلامیه ها و سخنرانی ها آگاه شدند؛ سپس دربرابر گلوله ها سینه سپر کردند و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید به شرکت حداکثری در انتخابات بیان داشت: همه مردم باید در انتخابات به صحنه بیایند و هر جا که مردم به صحنه آمده اند، دشمنان عقب نشینی کرده اند.

وی با بیان این که سومین رکن انقلاب، ولایت فقیه است، گفت:  کشورهایی که درگیر جنگ هستند و راه به جایی نمی برند، به این دلیل است که ولایت فقیه ندارند./840/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات