۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۴۹۴۶۶۶
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

امنیت محصول مذاکرات نیست

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه امنیت محصول مذاکرات نیست بلکه نتیجه هشت سال دفاع مقدس، پاسداران و بسیجیان است، گفت: امنیت ارمغان پیشرفت های نظامی،‌ حماسه ۹ دی ‌و حضور امت در صحنه است.
محمدعلی نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در دیدار صمیمانه  با پاسداران و بسیجیان این استان که به مناسبت سوم شعبان، روز پاسدار صورت گرفت، با تبریک این ایام فرخنده گفت: در چنین روزی وقتی امام حسین علیه السلام به دنیا آمد، فرشتگان الهی تبریک گو، اهل معرفت شاد و آسمانیان خوشحال شدند؛ چرا که مولودی به دنیا آمد، که بقای اسلام عزیز به وجود او وابسته بود، همانگونه که پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «حسینٌ منی و اناء من حسینٌ».

امام جمعه شهرکرد افزود: سالروز چنین مولودی را به نام پاسداران عزیز نامیدند، که قهرمان، بصیر، مقاوم، و به معنای واقعی حسینی هستند و همانند حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، جهاد و مقاومت کردند و در انجام وظایف همه جانبه سیاسی، ‌اجتماعی، ‌اخلاقی،‌ خانوادگی و از همه مهم تر کفرستیزی ایستادند و نمره بالایی کسب کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تصریح بر اینکه به حق روز میلاد امام حسین علیه السلام را روز پاسدار نامیدند، گفت:‌ شما پاسداران همانند اباعبدالله الحسین علیه السلام در دل دشمن وحشت انداخته اید و با تأسی به آیه شریفه «واعدوا لهم مااستعطتم من قوه»، چنان ترسی در دل دشمنان ایجاد کرده اید که نتوانند اقدامی کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان دیگر نمی توانند جنگی بر این کشور تحمیل کنند، ‌اظهار کرد: دشمن دیگر نمی تواند جنگی را بر کشور ما تحمیل کند، چراکه آزموده را آزمودن خطاست؛ آنها مردم، سپاهیان، بسیجیان و ولایتمداران ما را آزموده اند و تجهیزات قوی ما را دیده اند و به همین دلیل دیگر جرأت تجاوز نخواهند داشت.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امنیت محصول مذاکرات نیست بلکه نتیجه هشت سال دفاع مقدس مردم، پاسداران و بسیجیان است، اظهار کرد: امنیت ارمغان پیشرفت های نظامی،‌ حماسه 9دی ‌و حضور امت در عرصه است.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه پاسداران در همه عرصه ها خود را نشان داده اند، خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های نیروهای انقلابی خدمت است؛ برخی شعار خدمت دادند ‌اما نتوانستند کاری کنند، به حق سپاهیان ما در عرصه های مختلف حضور پیدا کردند و خدمتگزاری خودشان را نشان دادند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه شما پاسداران به تأسی از حضرت امیر مؤمنان علی علیه السلام و حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، روحیه خدمتگزاری دارید، گفت: برخی می خواهند فضای جامعه را دوقطبی نشان دهند که در این راستا با مظلوم نمایی به خدا و ساحت پیامبر اسلام و به ساحت قرآن و امام رضا علیه السلام تعرض می کنند تا ارزشهای انقلاب و امام را زیر سؤال ببرند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری خطاب به اهانت کنندگان به ساحت مقدسات دینی ابراز کرد: به کجا می روید؟ درب خانه چه کسی را می کوبید؟ چرا از عمق انقلاب فاصله می گیرید و به عنوان مذاکره و حصر ایران، الفاظ فریبکارانه بر زبان می آورید؟

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: متأسفانه برخی با بازیگری های سیاسی به دنبال فریبکاری هستند و می خواهند ایران را ناتوان جلوه دهند اما حقیقت چیز دیگری است، ایران در حصر نیست و در دل جهان بشری جای دارد.

وی خطاب به پاسداران سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت: شما به خود ببالید که در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام گام برداشتید؛ شما اصحاب رجب و فرزندان شعبان هستید که برای مهمانی خداوند متعال مهیا می شوید.

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری خدمتگزاری را از ویژگی های شکل گیری نظام اسلامی برای آبادانی دنیا و آخرت دانست و ابراز کرد:‌ تمام فتنه ها با قرار گرفتن زیر پرچم ولایت و در سایه حسینی و علوی ماندن خنثی می شوند.

امام جمعه شهرکرد در پایان با تشریح مفهوم صلوات شعبانیه،‌ خدمتگزاری را اصلی ترین ویژگی بندگان خداوند دانست و گفت: شما پاسداران با این ویژگی و بر اساس این مرام نامه، انقلاب اسلامی را حفظ کرده اید.

علی محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری نیز در ابتدای این جلسه، گفت: کارنامه سپاه استان چهارمحال و بختیاری در عرصه های مختلف نظیر دفاع مقدس، مقابله با گروهک های تروریستی، حفاظت از مرزهای شمالغرب، جنوب غرب و جنوب شرق، درخشان است.

اکبری با اشاره به عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب نسبت به رزمندگان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام تأکید کرد: حفظ انقلاب و دستاوردهای ارزشمند‌ آن از رسالت های اصلی سپاه است.

وی با بیان اینکه سپاه در عرصه های مختلف نظیر علم و فناوری، سازندگی، محرومیت زدایی، دفاع مقدس و برقراری امنیت پایدار ‌همواره در صحنه حضور داشته و دارد، تأکید کرد: امروز پاسداران سپاه استان ولایتمدار چهارمحال و بختیاری اعلام می دارند هرجایی انقلاب نیاز داشته باشد با روحیه انقلابی گری که در عمق جان تک تک پاسداران وجود دارد، آماده هستند.

به گزارش رسا، مولودی خوانی، اجرای سرود، تجلیل از پاسداران نمونه سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، از دیگر بخشهای مراسم بزرگداشت سوم شعبان، سالروز میلاد حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و روز پاسدار در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد بود./201/9457/ب1

ارسال نظرات