۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۴۹۴۹۹۴
آیت الله بهشتی:

کشور با کار ساخته می شود نه با حرف/ کارگران در جایگاه واقعی و اسلامی خود قرار ندارند

نماینده مردم فارس در خبرگان گفت: دست و بازوهای کارگر بسیار ارزشمند است؛ اما وقتی کارگر شوق و رغبت نداشته باشد به کار خود دلگرم نمی شود، متأسفانه آنگونه که باید و شاید کارگر را در جایگاه واقعی اسلامی خود قرار نداده‌ایم.
آیت الله بهشتی

آیت الله احمد بهشتی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جایگاه کار و کارگری در اسلام گفت: وقتی به تاریخ زندگی پیامبر اسلام، ائمه طاهرین(ع) و انبیای سلف نگاه می کنیم می بینیم که آن ها هم کارگری می کردند.

وی افزود: در روایت هم داریم پیامبری نیست مگر این که چوپانی کرده باشد، در زندگی ائمه اطهار(ع) هم می بینیم  که کار و کارگری می کردند، امام علی(ع) در نخلستان کار می کردند و به کار اهتمام داشتند، اهل بیت(ع) عرق می ریختند و کار می کردند و از این راه سرمشق می دادند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که پیامبر اسلام فرمودند که دست کارگر را می بوسند، اظهار داشت: این موارد نشان می دهد که مسأله کار و کارگری در اسلام بسیار ارزشمند و مقدس است، رسول اکرم(ص) وقتی جوانی بیکار را مشاهده کردند فرمودند که از چشم ایشان افتاده است.

وی ادامه داد: بیکار بودن انسان و بیکارگی چیز بدی در زندگی بشر است، حضرت امام می فرمودند خدا هم کارگر است، ارزش کار، کارگری و کارگر در دین مبین اسلام بسیار بالا است و ما هم باید از کارگران قدردانی کنیم و به فکر زندگی و معیشت آن ها باشیم تا با دلگرمی کار کنند و مملکت را بسازند.

آیت الله بهشتی با بیان این که کشور با کار ساخته می شود نه با حرف، درباره تناسب وضعیت فعلی کارگران با معیارهای اسلامی ابراز داشت: از نظر اسلام باید حداکثر تلاش را برای رفاه کارگر انجام دهیم تا آن ها بر سر شوق بیایند.

وی عنوان کرد: دست و بازوهای کارگر بسیار ارزشمند است اما وقتی کارگر شوق و رغبت نداشته باشد به کار خود دلگرم نمی شود، اگر کارگر دلگرم باشد بهتر کار می کند و ابتکار خود را به کار می اندازد، آنگونه که باید و شاید کارگر را در جایگاه واقعی اسلامی خود قرار نداده ایم که امیدواریم این ایده محقق شود./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات