۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۴۹۵۳۴۵
مسؤول حوزه علمیه شیخ علیخان زنگنه تویسرکان:

نظام بانکی باید مشارکتی و تولید محور باشد

مسؤول حوزه علمیه شیخ علیخان زنگنه شهرستان تویسرکان گفت: اگر نظام بانکی به جای تبعیت از سیستم وثیقه و سود محور در سرمایه گذاری ها و فعالیت های تولیدی مشارکت کنند، مشکلات اقتصادی کشور حل خواهد شد.
بانکداری اسلامی

حجت الاسلام مرتضی موحدی، مسؤول حوزه علمیه شیخ علیخان زنگنه شهرستان تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به مشکلات و رکود اقتصادی که در کشور وجود دارد، گفت: راهکار خروج از رکود توجه به پیام قرآن کریم است و خداوند می فرماید، روزی شما در قرآن است.

وی ادامه داد: همان طور که قرآن کریم می فرماید، چیزی برای انسان به دست نمی آید مگر با سعی و تلاش، بنابراین اگر با توکل و ایمان به خدا کار و تلاش کنیم، خداوند متعال درهای روزی را به روی ما باز خواهد کرد.

حجت الاسلام موحدی ابراز داشت: کلید مشکلات اقتصادی کشور ما سرمایه گذاری خارجی و اتکا به بیگانگان و کفار نیست، بلکه دولت و رییس جمهور آینده باید بداند که این مشکل با اعتماد به توان مردم و تلاش در سایه ایمان به خدا و تقوا حل خواهد شد.

وی تأکید کرد: در انتخابات پیش رو مردم ما باید دقت داشته باشند که کسی را به عنوان رییس جمهور آینده کشور انتخاب کنند که واقعا مؤمن به آیات الهی و معتقد به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی باشد.

مسؤول حوزه علمیه شیخ علیخان زنگنه شهرستان تویسرکان با اشاره به وضعیت نظام بانکی کشور و آسیبی که می تواند به اقتصاد کشور وارد کند، گفت: وضعیت نامناسب و سیاست های غلطی که در نظام بانکی کشور وجود دارد عامل اصلی ورشکستگی سرمایه گذاران و تعطیلی کارخانجات و واحدهای تولیدی کشور است.

وی اظهار داشت: اصلاح نظام و سیاست های بانکی می تواند سرمایه ها را به عرصه تولید و رونق را به کارخانجات و واحدهای تولیدی کشور و اقتصاد جامعه برگرداند و نان حرام را از سفره های مردم خارج کند.

حجت الاسلام موحدی افزود: بعضی از کارشناسان می گویند که این مسائل مربوط به اقتصاد است، باید گفت که اشتباه می کنند و نظام ما نظام سکولار نیست و اقتصاد و نظام بانکی ما باید اسلامی باشد.

وی در پایان گفت: نظام بانکی ما باید مشارکتی و تولید محور باشد و اگر بانک ها به جای تبعیت از سیستم وثیقه و سود محور، در سرمایه گذاری ها و فعالیت های تولیدی مشارکت کنند، مشکلات اقتصادی کشور حل خواهد شد./۹۷۹/۳۰۳/ب2

 

ارسال نظرات