۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۴۹۶۱۷۱
مدیر مدرسه علمیه الیگودرز:

پژوهش لازمه تقویت بنیه علمی طلبه است

مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز پژوهش را اساس و زیرساخت سطح علمی طلاب در این عرصه خواند و گفت: برای موفقیت طلاب باید با نهادینه سازی فعالیتهای پژوهشی در مدارس بنیه علمی آنان را تقویت کرد.
پژوهش محوری

حجت الاسلام ابوالفضل اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بر ضرورت اهمیت تحقیق و پژوهش در راستای ارتقای سطح علمی طلاب تأکید کرد و بیان داشت: پژوهش لازمه موفقیت طلاب در امر تحصیل و تبلیغ است.

وی با بیان اینکه هر طلبه با تقویت بنیه علمی باید خود را برای ورود به عرصه تبلیغ و بصیرت بخشی آماده کند، افزود: پژوهش و انجام فعالیتهای تحقیقی امری مهم در این راستا است.

مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز در ادامه با اشاره به فعالیت این مدرسه در سطح یک و دو، خاطرنشان کرد: 100 طلبه در مدرسه علمیه برادران این شهرستان مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به پذیرش طلاب جدیدالورود همزمان با سال تحصیلی جدید، بیان کرد: ظرفیت پذیرش مدرسه علمیه برادران الیگودرز 40 نفر است.

حجت الاسلام اسماعیلی در ادامه با اشاره به شرکت پذیرفته شدگان در آزمون کتبی در دوره اختبار و تثبیت که از سوی مدارس برگزار می شود، عنوان داشت: در این دوره تلاش می کنیم حداکثر پذیرفته شدگان اولیه جذب شوند.

وی اظهار داشت: هر سال دو کلاس از پایه اول در این مدرسه تشکیل می شود و طلاب نو ورود تحصیل خود را در کنار دیگر طلبه های بومی الیگودرز آغاز می کنند.

مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز با اشاره به اینکه پس از پایان برگزاری دوره آموزشی تثبیتی با ریزش مواجهه می شویم، خاطرنشان کرد: طلاب در این دوره به دلیل احساس ناتوانی در گذراندن دروس حوزه و یا درک نکردن فضای حوزه انصراف می دهند.

وی افزود: با دقت در جذب طلاب علاقه مند و هدفمند در دوره مصاحبه ورودی و ارزیابی سطح علمی داوطلبان تلاش می شود از ریش طلاب جلوگیری شود.

حجت الاسلام اسماعیلی در ادامه یادآور شد: پس از پایان سال اول ریزش تحصیلی در مدارس مشاهده نمی شود و طلاب علاقه مند تر به تحصیل ادامه می دهند و اساتید نیز با هدایت تحصیلی طلاب تلاش می کنند در ارتقای سطح علمی و علاقه آنان به فضا حوزه نقش آفرین باشند./9459/۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات