۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۴۹۶۳۲۰
رحیم پور ازغدی:

اقتصاد مقاومتی بهترین راهکار برای تغییر سبک زندگی غلط است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امروز برندزدگی و چشم و هم چشمی از معضلات جدی موجود در جامعه است، گفت: اقتصاد مقاومتی بهترین راهکار برای تغییر این سبک زندگی غلط است.
رحیم پور ازغدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، امروز در همایشی با عنوان انتخابات و اقتصاد مقاومتی که به همت واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرری  برگزار شد، گفت: کشور ایران در جهان از پرمصرف‌ترین کشورهاست، این اسراف ناشی از دست یابی راحت به برخی از کالاهای مصرفی در کشور است.

وی با بیان اینکه امروز برندزدگی و چشم و هم چشمی از معضلات جدی موجود در جامعه است، ابراز کرد: در کشورهایی مانند ژاپن به سبب بالا بودن قیمت، مقدار مصرف مردم کنترل می‌شود اما در کشور ایران مصارف برخی از اجناس مانند لوازم آرایش نه تنها کنترل نمی‌شود بلکه در مصرف این کالای بی‌ارزش رتبه نخست جهانی را نیز به خود اختصاص داده‌ایم.

رحیم پور ازغدی با غلط دانستن سبک زندگی مردم، بیان داشت: اقتصاد مقاومتی بهترین راهکار برای تغییر این سبک زندگی غلط است. در حال حاضر ایران کشوری زباله ساز در سطح جهان به شمار می‌رود و این امر ناشی از اسراف و پرخوری زیاد مردم است اما در کشورهای خارجی مردم بیش از آنکه بخورند کار می‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نتایج کم‌کاری و اسراف را بسیار زیانبار بیان کرد و گفت: اسراف و کم‌کاری دنیا و آخرت انسان را تباه می‌کند در روایت ائمه معصومین(ع) نقل شده که سه قطره در دنیا مقدس است نخست قطره خون شهید، اشکی که در عبادت نیمه شب ریخته می‌شود و آخر قطره عرق کارگر است.

وی ادامه داد: شهید تنها کسی است که با خون خود در زمان مرگ پاک و مطهر است در غیر این صورت بدن همه کسانی که به مرگ طبیعی می میرند نجس است و باید غسل داده شود و اگر دست کسی به او بخورد نجس می‌شود اما شهید نیازی به غسل ندارد.

رحیم پور ازغدی اضافه کرد: شهدا زنده هستند و در تمامی اعمال نیکو و خیر ما شریک می‌شوند بنابراین شهدا نیازی به اعمال ما ندارند بلکه این ما هستیم که در همه کارها به آنها نیازمندیم. رهبر معظم انقلاب فرمودند ما در علم و صنعت به سرعت پیش رفتیم اما متاسفانه آن مقداری که فکر می‌کردیم در اخلاق، معنویت، تزکیه و تربیت نفس پیشرفتی حاصل نشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره انتخابات پیشرو، گفت: منصب ریاست جمهوری تنها مختص سه چهارنفر نیست که رییس دولتی هشت سال سرکار آمده باشد بعد پای خود را بین در بگذارد که در بسته نشود تا مجدد باز گردد، این اشتباه است، همین امروز ممکن است بیش از هشت هزار نفر در کشور در حد یک رییس جمهور خوب توانایی اجرایی داشته باشند بنابراین میدان را باید برای دیگر مدیران توانمند خالی کرد.

وی در تبیین اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی آن که بانکها نباید به گونه‌ای که الان هستند عمل کنند، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به بانکها می‌گوید که باید طبق قانون عمل کرده و از رباخواری پرهیز کنند یکی از دلایل تعطیلی تولید کالای داخلی همین مساله است.

رحیم پور ازغدی با تاکید بر اینکه دست برخی از رؤسای بانک‌ها باید از این نهاد قطع شود تا نظام مالی کشور اصلاح شود، گفت: اختلاس میلیاردی، واردات کالاهای قاچاق، بیکاری و غیره ناشی از چیست و چه کسی باید پاسخگو باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اداره حکومت اسلامی بسیار سخت است امام رضا(ع) در این زمینه فرمودند امام و حاکمان اسلامی باید وسط مردم باشند همانند تیر و عمودی که در وسط خیمه قرار دارد؛ مسؤولی که نداند در بین مردم چه می‌گذرد و در تلویزیون فقط خنده تحویل مردم دهد بدرد نمی‌خورد.

وی ادامه داد: امیرمومنان علی(ع) فرمودند اگر مسؤولی در بین مردم نباشد چیزهای کم اهمیت را بزرگ و امور بزرگ را بی ارزش خواهد دید؛ حاکمیت در حکومت اسلامی فارغ از راحت طلبی، خوش گذرانی و عیاشی است؛ امام زمان(عج) در حکومت مهدوی به کارگزاران سخت گیر و نسبت به مردم رحیم است./813/پ۲۰۱/ج۱

 

ارسال نظرات