۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۴۹۶۵۴۶
رییس حوزه علمیه خواهران اصفهان:

زنان از شوهرانشان چیزی نخواهند که دچار تکلف و سختی شوند

حجت الاسلام ابطحی قناعت، دوری از تجملات، خوش خلقی، احترام و محبت متقابل میان زن و شوهر را عوامل پایداری و سعاتمندی زندگی دانست و گفت: مبادا از شوهرانتان چیزی بخواهید که توانش را نداشته باشد و دچار تکلف شود.
حجت الاسلام ابطحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام ابطحی، رییس حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، عصر امروز در مراسم جشن ازدواج طلاب خواهر استان اصفهان که همزمان با جشن میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان در سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد، گفت:  انتظار فرج افضل عبادات در دوران غیبت است.

وی ادامه داد: هر ساله ما برای خواهران طلبه ای که ازدواج کرده باشند جشنی برقرار می کنیم و الحمدلله توفیق داشتیم تا این جشن را در این روز خجسته برپا کنیم، همه ما مسلمانیم و می خواهیم از قرآن برای زندگی خود درس بگیریم و همواره پیرو قرآن و اهل بیت(ع) باشیم و سعادتمندی همه ما در گرو این پیروی است.

حجت الاسلام ابطحی با اشاره به حدیث ثقلین، افزود: بنا بر قول نبی مکرم اسلام اگر می خواهید دنیایی پر از معنویت و نشاط داشته باشید و مشمول دعای خیر امام زمان(عج) باشید، لازم است تا همواره در مسیر قرآن و اهل بیت(ع) گام بردارید.

رییس حوزه علمیه خواهران اصفهان ‏ابراز داشت: خداوند در قرآن مجید می فرماید که از نشانه ها و الطاف پروردگار به بشریت این است که از جنس خودتان برای شما همسرانی قرار داده ایم تا در کنار همسرانتان آرامش پیدا کنید، انسان با حیوانات متفاوت است و انسان گل سرسبد همه موجودات است و باید زندگی او با معنویت همراه باشد.

وی بیان داشت: خداوند فلسفه ازدواج را کسب آرامش می داند، اختلاف، اضطراب، دلهره، تنهایی و افسردگی باید با ازدواج از زندگی انسان بیرون برود، زندگی هایی که این چنین نیستند هدف اصلی ازدواج را فراموش کرده اند، زندگی باید همراه با محبت و همدلی و رفاقت میان زن و شوهر باشد.

حجت الاسلام ابطحی ‏تصریح کرد: اگر مرد خودش را رییس خانه بداند و یا زن خودخواه باشد، در این زندگی آرامش حاصل نمی شود، نکته دوم در فلسفه ازدواج ایجاد مودت و رحمت بین زن و شوهر از سوی خداوند است که در قرآن به آن اشاره شده است، زن و شوهر باید این لطف خداوند را روز به روز در بین خود تقویت کنند، مبادا هر چه می گذرد زندگی ها به سردی بگراید، بلکه باید هر لحظه این مودت و رحمت بیشتر شود.

رییس حوزه علمیه خواهران اصفهان ‏‏‏اظهار داشت: خودخواهی عامل مهم از بین رفتن محبت میان زوجین است، اجازه ندهید پرده های محبت و احترام بین شما از بین برود و همواره با یکدیگر با احترام زندگی کنید، همواره حیا و حرمت ها را رعایت کنید.

وی بیان داشت: امیرالمؤمنین(ع) می فرمایند« گواراترین زندگی دور انداختن تشریفات است»، خیال نکنید زرق و برق و تجملات سبب خوشبختی می شود، زنان نباید بر مردان برای تأمین مایحتاج زندگی فشار بیاورند، امام علی(ع) می فرمایند« گواراترین زندگی را کسی دارد که به آنچه خدواند برایش مقدر کرده راضی باشد» .

حجت الاسلام ابطحی ‏ابراز داشت: شایسته نیست تا زنان مکتب اهل بیت(ع) شوهرشان را دچار تکلف و سختی در معیشت زندگی کنند و از او چیزی بخواهند که توانش را ندارد، هیچ چیز ارزش زندگی با محبت و رحمت و معنویت را ندارد، باید سبک زندگی ما سبک زندگی امیرالمؤمنین(ع) و حضرت زهرا(س) باشد.

رییس حوزه علمیه خواهران اصفهان ‏‏‏افزود:‏ پیامبر اسلام(ص) به حضرت زهرا(س) فرمودند« مبادا از علی(ع) چیزی بخواهی که توانش را نداشته باشد و دچار تکلف شود» ، زندگی را با سادگی خوش بدارید، تشریفات خوشی و خوشبختی نمی آورد.

وی گفت:‏ امام علی(ع) می فرمایند« خوش ترین زندگی ها در قناعت است» ، امام صادق(ع) می فرمایند« زندگی گواراتر از خوش خلقی نیست» ، آقایان مبادا تلافی دلخوری ها و زد و خوردها و تنش ها در محیط کار و بیرون خود را به داخل خانه بیاورند، مطمئن باشید خانم شما هم در منزل زحمت فراوان کشیده است.

حجت الاسلام ابطحی ‏‏اظهار داشت:‏ سعی کنید همواره قدر زحمات یکدیگر را بدانید، سه چیز است که هر کس داشته باشد زندگی بر او گوارا نیست، اول کینه است، تنها باید نسبت به دشمنان خدا و  اهل بیت(ع) کینه داشته باشیم، پیامبر(ص) هم عداوت نسبت به دشمنان عداوت داشتند اما میان مردم و مؤمنین(ع) همواره با رحمت و محبت بودند.

رییس حوزه علمیه خواهران اصفهان ‏‏‏بیان داشت: دوم اینکه نباید حسود باشیم، حسود فقط خودش را نابود می کند، عامل سوم هم بدخویی و بداخلاقی است، مرد و زن باید هر دو خوشرو باشند، معذ ابن جبل از اصحاب پیامبر و رزمندگان و جانبازان اسلام بود، پیامبر در تشییع جنازه او با سر انگشتان پا حرکت می کرد تا مبادا فرشتگان را پایمال کند، با دست خود او را غسل و کفن کردند، اما وقتی مادرش معاذ را از بهشتیان توصیف کرد، پیامبر(ص) فرمودند او با خانواده اش بدخلق و تندخو بود و این سبب محاسبه و مجازات او خواهد شد.

وی گفت:‏ سعی کنید ایرادات و اشتباهات یکدیگر را به روی طرف مقابل نیاورید و صبر و تحمل را پیشه خود سازید تا یک زندگی سعادتمندانه و به دور از دعواها و زشتی ها داشته باشید. /869/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات