۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۴۹۶۹۵۷
در قم برگزار شد؛

پیش همایش کنگره بین المللی توسعه و تعالی علوم بر پایه عقلانیت وحیانی

نخستین پیش همایش کنگره بین المللی توسعه و تعالی علوم بر پایه عقلانیت وحیانی با تکیه بر اندیشه های علامه جوادی آملی در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.
آیت الله جوادی آ‌ملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین پیش همایش کنگره بین المللی توسعه و تعالی علوم بر پایه عقلانیت وحیانی با تکیه بر اندیشه های علامه جوادی آملی پیش از ظهر چهارشنبه در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

براساس این گزارش، این پیش نشست در دو بخش اخلاق با ارائه حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی رییس مرکز علوم وحیانی اسراء و حجت الاسلام مهدی علیزاده استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و بخش سیاسی با ارائه حجت الاسلام و المسلمین نجف لک زایی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و علیرضا صدرا عضو هیأت علمی دانشگاه تهران برگزار شد.

در آغاز این نشست حجت الاسلام عبداللهی دبیر کنگره بین المللی توسعه و تعالی علوم بر پایه عقلانیت وحیانی به بیان نظرات خود پرداخت و گفت: کنگره بین المللی توسعه و تعالی علوم بر پایه عقلانیت از سوی دانشگاه تهران با همکاری مراکز علمی دانشگاهی و حوزوی اردیبهشت 97 برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این کنگره بیان کرد: استراتژی نظام جمهوری اسلامی ایران از آغاز پیدایش، توسعه و تعالی علوم بر پایه عقلانیت وحی بوده است اما متأسفانه تا کنون معنای آن در مقابل عقلانیت سکولار که جهان غرب بر اساس آن تشکیل شده، بیان نشده است که این کنگره درصدد است چنین کاری را انجام دهد.

حجت الاسلام عبداللهی ادامه داد: پس از معرفی ناقص ملاصدرا در غرب از سوی پروفسور کربن دیگر نتوانسته ایم متفکران خود را به جهانیان معرفی کنیم بنابراین تصمیم گرفته شده است برای نخستین بار اندیشه های یک شخصیت متفکر در قالب یک کنگره بین المللی به جهانیان معرفی شود چنانچه دنیای غرب به هر شیوه ای متفکران غربی خود را به تمام دنیا معرفی کرده است و تمام کتاب های آنها در دسترس همگان قرار دارد اما اگر شخصی بخواهد در زمینه یک متفکر شیعه تحقیق کند به کتاب مرجعی دسترسی ندارد.

دبیره کنگره بین المللی توسعه و تعالی علوم بر پایه عقلانیت وحیانی خاطرنشان کرد: از محققان درخواست می شود که ایده های خود را از طریق سامانه اینترنتی کنگره یا به صورت حضوری با مراجعه به دبیرخانه کنگره واقع در دانشگاه پردیس فارابی قم در اختیار کنگره قرار دهند./1324/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات