۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۴۹۷۳۰۳
حجت الاسلام والمسلمین قمی:

انقلاب اسلامی حقوق زنان را احیا کرد/ قائل به گفت وگوی ادیان هستیم

معاون بین الملل دفتر رهبر انقلاب با بیان اینکه انقلاب اسلامی الگویی ارائه داد که یک زن می‌تواند بدون محدودیت در اجتماع حاضر شود، گفت: امروز مبلغان زن مهم ترین نقش را در تربیت فرزندان صالح و نشر جهانی اسلام بر عهده دارند.
آیت الله محسن قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محسن قمی، معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری در چهارمین دوره تخصصی هم اندیشی و هم افزایی دانش آموختگان بین الملل جامعه‌الزهرا‌(س) که امروز در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه جهان برای تربیت نسل شایسته به حضور زنان در عرصه های مختلف علمی و آموزشی نیازمند است، گفت: انقلاب اسلامی الگویی را به تبعیت از حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) ارائه داد که یک زن متدین می‌تواند بدون محدودیت در اجتماع حاضر شود.

جامعه سازی بدون حضور بانوان متدین ممکن نیست

وی افزود: امروز برخی ادعا می کنند که انقلاب اسلامی و شرایط بین المللی این امکان را فراهم کرده است که زنان ما در عرصه‌های اجتماعی حضور پیدا کنند، اما باید گفت که حضور بانوان در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی  یک ضرورت است و نه یک امتیاز که به بانوان داده شده است.

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: جامعه اسلامی نیازمند حضور بانوان متعهد، متدین و فرهیخته در اجتماع است، به گونه ای که بدون حضور بانوان متدین کار جامعه سازی امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام و المسلمین قمی با بیان اینکه بانوان طلبه باید حضور در اجتماع را برای خود یک ضرورت و تکلیف بدانند، ادامه داد: ضرورت حضور بانوان در اجتماع موجب شد که جامعه‌الزهرا‌(س) شکل بگیرد و منشأ خدمات ارزنده ای باشد و ما باید این شجره طیبه را قدر بدانیم.

تهمت های سلطه جهانی در خصوص حقوق زن به انقلاب

وی افزود: قبل از اینکه انقلاب اسلامی پیروز شود، ابرقدرت‌های غرب و شرق و دشمنان ما را به سه تهمت متهم می‌کردند؛ آنها می‌گفتند که اگر انقلاب اسلامی پیروز شود، نیمی از جمعیت که بانوان هستند، باید خانه‌نشین شوند، زیرا انقلاب اسلامی اجازه حضور بانوان در اجتماع را نمی دهند.

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری افزود: یکی دیگر از اتهامات دشمن به انقلاب اسلامی این بود که اگر انقلاب اسلامی پیروز شود، باید دانشگاه‌ها بسته شوند، همچنین می‌گفتند اگر انقلاب اسلامی پیروز شود، به اقلیت‌ها ظلم مضاعف می‌شود و از گردونه اجتماعی خارج می‌شوند.

انقلاب احقاق گر حقوق اسلامی و فطری زنان

حجت الاسلام و المسلمین قمی ادامه داد: اگر ما بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی مروری بر جامعه و پیامدهای انقلاب اسلامی داشته باشیم، مشاهده می‌کنیم که حضور بانوان بعد از انقلاب اسلامی در ایران پررنگ‌تر شده است و انقلاب اسلامی حقوق اسلامی و فطری زنان را احقاق کرده و به آنها بازگردانده است.

وی افزود: امروز در ایران، ۶۲ درصد دانشجویان را بانوان تشکیل می‌دهند، همچنین ۳۰ درصد اعضای هیأت‌های علمی را بانوان شکل می‌دهند؛ در حالی که در آلمان که مدعی حقوق زنان هستند، تعداد بانوان عضو هیأت‌های علمی، ۱۷ درصد است.

وی با بیان اینکه معدل سنی دانشمندان هسته ای ایران ۲۶ سال بوده که برای ما افتخار است، تصریح کرد: امروز بعد از گذشت ۴۰ سال، همان افرادی که به ما تهمت می‌زدند که اگر انقلاب اسلامی پیروز شود، علم و فناوری در ایران از بین می‌رود، دانشمندان برجسته ما را ترور می‌کنند و می‌گویند چرا به دنبال فناوری‌های پیشرفته هستید.

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری اظهار کرد: امروز ایران اسلامی به برکت مکتب اهل بیت(ع) و تشویقی که این مکتب به علم و دانش دارد، در عرصه‌های نانو تکنولوژی، فناوری هسته‌ای، هوافضا، موشک‌های نظامی و غیره درخشیده است که همه اینها نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی نه تنها مانع تکنولوژی و پیشرفت‌های علمی نشده که مشوق هم بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین قمی افزود: امروز اقتدار نظام جمهوری اسلامی به اندازه ای است که مدیریت عالی نظام رسما اعلام می‌کنند که اگر اسرائیل دست از پا خطا کند، ما تل آویو را با خاک یکسان می‌کنیم؛ امروز در ایران، تمدن اسلامی شکل گرفته است که می‌تواند از حزب الله و دیگر مظلومان جهان حمایت کند و طعم شکست را به اسرائیل بچشاند.

وی  افزود: شما مبلغان بین الملل تلاش کنید که پسران و دختران مسلمان را به درس خواندن تشویق کنید تا در سطوح عالی رشته‌های مختلف دانشگاهی تحصیل کنند و افتخاری برای جهان اسلام باشند.

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری یادآور شد: آنچه که از پیشرفت‌های علمی در داخل کشور شکل گرفته است، عامل عمده آن تشویق امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری بوده است؛ به گونه ای که در ایام جنگ تحمیلی، دانشجویان محضر امام راحل(ره) رفتند و کسب تکلیف کردند که ایشان فرمودند «جنگ تمام می‌شود، شما به فکر دانشگاه باشید».

حجت الاسلام والمسلمین قمی به حضور اقلیت‌های دینی در ایران اشاره و عنوان کرد: پس از انقلاب اسلامی، به برکت امام (ره)، همه اقلیت‌های دینی برای پیشرفت کشور تلاش کردند، به طوری که حدود ۱۰۰ نفر از مسیحیان برای دفاع از کشور به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه که ما قائل به گفت وگوی ادیان هستیم، افزود: امروز بیش از ۵۰ هزار نفر از اهل سنت در ایران عضو بسیج هستند و روابط اهل سنت و شیعیان به گونه ای است که حضرت آیت الله سیستانی فرمودند « لا تقولو اخواننا اهل سنة بل قولوا انفسنا اهل سنة؛ امروز نگویید که اهل سنت اخواننا بلکه بگویید انفسنا هستند».

معاون امور بین الملل دفتررهبر انقلاب با تصریح بر اینکه به فعالیت خود به عنوان ضرورت جامعه بشری نگاه کنید، گفت: کودکان مسلمان را به علم و آموزش تشویق کنید، در تعامل با اهل سنت، سعی کنید که منافع عام جهان اسلام و امت واحده را در نظر داشته باشید و در عین حال که بر مکتب اهل بیت(ع) پایدار هستید، اما بدانید که ما اهداف و آرمان‌های مشترک داریم، دشمن مشترک داریم، تاکتیک‌های مشترک داریم و برای پیشرفت مکتب اهل بیت(ع) باید در برابر الحاد و بی دینی بایستیم.

حجت الاسلام والمسلمین قمی افزود: طلاب باید به پیشرفت علمی خود توجه کنند و خود را از مطالعه و تحقیق بی نیاز ندانند،  همیشه خود را طلبه و دانشجو بدانند و رهبر معظم انقلاب در این زمینه می‌فرمایند که با وجود مشکلاتی که وجود دارد اما طلبگی خود را فراموش نمی کنم؛ ایشان هر هفته سه روز درس خارج می‌دهند، استفتائات جواب می‌دهند، از فضای فکری عقب نیستند و مطالعه کتاب را نیز در برنامه خود دارند.

وی با بیان این که همیشه طلبه باقی بمانید، تصریح کرد: شما طلبه‌ها قدر دوره‌هایی که جامعه‌الزهرا‌(س) برگزار می‌کند را بدانید و با استفاده از فضای مجازی کار و فعالیت خود را ادامه دهید؛ شما باید از فضای مجازی در جهت ابلاغ پیام اسلام و فعالیت‌های فرهنگی استفاده کنید.

معاون امور بین الملل دفتر رهبر انقلاب ادامه داد: توصیه رهبر معظم انقلاب این است که طلبه فارغ التحصیل که به محل تبلیغ می‌رود، به کار تبلیغی خود تنوع ببخشد، به عنوان مثال شما می‌توانید در مشاوره دادن تخصص پیدا کنید؛ اگر شما در کنار تحصیل، در رشته دیگر تخصص داشته باشید و در متن مدارس و دانشگاه‌ها حضور داشته باشید، می‌توانید تأثیرگذاری بیشتری داشته باشید.

حجت الاسلام والمسلمین قمی در ادامه به مسأله جریان سازی در سطح بین المللی اشاره کرد و افزود: شما طلاب باید در مسائل فرهنگی در کشورهای مختلف فعالیت کنید و با ارتباط با هم و به هم پیوستن، جریانی در سطح بین الملل ایجاد کنید، جریان سازی در سطح بین الملل و در کنار آن، زمان شناسی و مخاطب شناسی از جمله شرط‌های اساسی توفیق در مسائل تربیتی است./968/پ۲۰۱/ج۱

ارسال نظرات