۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۴۹۸۱۵۶
آیت الله سعیدی مطرح کرد؛

ضرورت توجه بنیاد بین المللی امام رضا به تمام ادیان

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) از مسؤولان و متصدیان بنیاد امام رضا(ع) خواست که در برنامه‌هایی که در دستور کار خود دارد از دیگر ادیان مانند مسیحیان و کلیمیان استفاده کنند.
آیت الله سید محمد سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) امروز در دیدار رییس بنیاد بین المللی امام رضا(ع) که در سالن محراب حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان اینکه امام رضا (ع) در کلامی بلند و ماندگار خطاب به شیعیان خود فرموده اند که احیاگر امر ما باشید، گفت: بر اساس همین کلام امام رضا(ع) ضررورت دارد کسانی که در بنیاد امام بین المللی ایشان فعالیت دارند در  ابتدا معارف زندگی حضرت را شناخته و بعد برای احیای اهداف ایشان در جامعه بشری اقدام کنند.

وی با بیان اینکه باید اعمال و رفتار کارکنان و خادمان اعتاب مقدسه برای مردم الگو بوده و زمینه انس مردم را با معارف اهل بیت(ع) فراهم کند، افزود: معارف اهل بیت(ع) باید به درستی برای نسل جوان تبیین شود؛ زیرا اگر در زمینه تبیین معارف اهل بیت(ع) کوتاهی شود، نسل جوان روز به روز از معارف اهل بیت(ع) دور تر خواهند شد بنابراین این معارف باید به درستی در اختیار نسل جوان قرار گیرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه ما از مسؤولان و متصدیان بنیاد بین المللی امام رضا(ع) می‌خواهیم که در برنامه‌هایی که در دستور کار خود دارد از دیگر ادیان مانند مسیحیان و کلیمیان استفاده کند، تصریح کرد: فعالیت ها و برنامه های بنیاد نباید تنها معطوف به شیعه و سنی نباشد بلکه برنامه های بنیاد باید تمامی ادیان را پوشش دهد همانطور که در زیارت نامه ائمه معصومه(ع) پیامبران اولوالعزم مانند حضرت موسی و حضرت عیسی(ع) جایگاه برجسته ای دارند، باید پیروان این ادیان در برنامه های اعتاب مقدسه نیز جایگاه برجسته ای داشته باشند.

آیت الله سعیدی ادامه داد: بنیاد بین المللی امام رضا(ع) باید در راستای ترویج فرهنگ رضوی، مناظره‌های امام رضا(ع) را احیا کند و از این مناظره‌ها مطالب مفید را استخراج کرده و محتوای مناسب را به نسل جوان عرضه کند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: باید روح پرسش گری را با اتکا به فرهنگ رضوی در جامعه ترویج کرد که ترویج این روحیه موجب ایجاد نشاط اسلامی در میان اقشارمختلف می شود.

وی یادآور شد: برنامه‌هایی که در ظل توجهات امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و حضرت شاه‌چراغ (ع) برگزار می‌شود نباید فقط در یک بازه زمانی مشخصی اجرا شود بلکه اجرای این برنامه ها باید به صورت مستمر و همیشگی باشد./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات