۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۴۹۸۴۶۹

همايش روحانيان كاروان‌هاي عتبات عاليات در تبريز برگزار شد

همايش روحانيان، مداحان و مديران كاروانهاي عتبات عاليات استان آذربايجان شرقي با حضور مسؤولان استانی و کشوری در تبريز برگزار شد.
همایش روحانیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام زماني، مشاور امور استان‌ها و نمايندگي هاي بعثه رهبري امروز در همايش روحانيان، مداحان و مديران كاروانهاي عتبات عاليات آذربايجان شرقي که در سالن اجتماعات شهرداري تبريز برگزار شد، با تأکید بر نقش مهم روحانیت در مدیریت معنوی زائران حسینی اظهار داشت: نقش كارگزاران در بهره معنوی زائران عتبات عاليات غیرقابل انکار است.

وی با بیان این‌که تمامی روحانیان و مداحان فعال در کاروان‌های عتبات عالیات پس از قبولی در آزمون و مصاحبه شفاهی مشغول به فعالیت می شوند، خاطرنشان کرد: سال گذشته 1114 روحاني و مداح از استان آذربايجان شرقي همراه با كاروان‌ها به عتبات عاليات مشرف شدند.

حجت الاسلام زمانی ادامه داد: از اين تعداد 665 نفر نفر روحاني و 449 نفر مداح بودند که پیش بینی می شود امسال با توجه به تمهیدات بعمل آمده و استقبال مردم از سفر به کربلای معلی، شاهد فعالیت هر چه بیشتر روحانیان و مداحان کاروان های عتبات عالیات در این استان باشیم.

مشاور امور استان‌ها و نمايندگي هاي بعثه مقام معظم رهبري با اشاره به سياست بعثه مقام معظم رهبري در ارتقای كيفي خدمات به زائران گفت: روحانیانی که از اطلاعات به‌روز و معلومات فقهی بالایی برخوردار هستند، معمولا مورد رضایت زائران قرار می‌گیرند، همین مسأله منجر به تکرار چندین باره سفر به عتبات از سوی مردم شده است.

وی خطاب به روحانیان تصریح کرد: سعی کنید مطالب جديد برای ارایه داشته باشید و از بيان مطالب تكراري و ملال آور پرهيز کنید، مدت کوتاه سفر این ضرورت را به ما نشان می دهد که از تک تک لحظات در جهت ارتقای سطح معنوی زائران حسینی بهره جوئیم، تا خاطره‌ای ماندگار در ذهن مخاطب نقش بندد.

حجت الاسلام زمانی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح فضائل زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) در کربلای معلی اظهار داشت: امام حافظ دين و نظام بخش جامعه اسلامي و همچنین آشكار كننده امر و نهي تكويني و تشريعي است، اگر زائر عارف به امام خویش باشد، بهره معنوی بسیاری از این سفر خواهد داشت.

وی با اشاره به این‌که معرفت به مقام، وجوب اطاعت، شهادت و غربت امام در روایات متعدد مورد تأکید قرار گرفته است، گفت: متأسفانه بسیاری از احادیث و روایات معتبر درخصوص فضیلت زیارت حضرت سیدالشهدا بازگو نمی‌شود و مشاهده می شود که زائر فرصت حضور در کربلا را به بازارگردی‌های بی‌مورد اختصاص می دهد./202/935/ب1

ارسال نظرات