۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۴۹۸۶۵۴

دیدار سفیر روسیه در بغداد با نماینده آیت الله سیستانی

سفیر روسیه در بغداد با نماینده حضرت آیت الله سیستانی دیدار و خواستار افزایش سرمایه گذاری این کشور در کربلا شد.
حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی

به گزارش خبرگزاری رسا، ماکسیم ماکسیموف سفیر روسیه در عراق ضمن تشرف به زیارت بارگاه مطهر امام حسین (ع) در کربلا با حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی دیدار و گفت‎وگو کرد.

حجت الاسلام کربلایی در این دیدار با اشاره به حضور میلیونی زائران در ایام اربعین گفت: آستان مقدس حسینی در ایام اربعین به میلیونها زائر خدمات امنیتی، اجتماعی و درمانی ارائه می‎کند.

وی قداست شهر کربلا را ناشی از قداست امام حسین (ع) دانست و اظهار داشت: سید الشهدا (ع) قداستش را از مبانی اصیل اسلامی و انسانی دریافت کرده است برهمین اساس مسلمانان و حتی غیر مسلمانان عشق و علاقه خاصی به امام حسین (ع) دارند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی افزود: مردم کربلا انسان‎های مهمان‎نواز، با کرامت، دوستدار صلح و به دور از هر گونه خشونت هستند. کربلا یکی از شهرهای امن عراق است که در هر زمانی توانایی استقبال از زائران بسیاری را دارد.

وی خواستار سرمایه گذاری شرکت‎های روسیه در کربلا شد و تصریح کرد: امیدواریم که استان کربلا بتواند در زمینه‎های مختلف نظیر اقتصادی، صنایع و کشاورزی پیشرفت چشمگیری کند.

حجت الاسلام کربلایی با بیان اینکه صدور فتوای جهادی کفایی حضرت آیت الله سیستانی در مبارزه با تروریسم با لبیک ملت عراق مواجه شد، عنوان کرد: ملت عراق هیچ علاقه‎ای به کشتار و اعمال خشونت علیه شخص و یا گروهی را ندارند اما از خودشان در برابر دشمنان دفاع می‎کنند.

سفیر روسیه نیز در این دیدار بر توانایی این کشور برای یاری رسانی به دولت عراق در زمینه‎های مختلفی نظیر آموزشی، درمانی و اقتصادی تاکید کرد و اظهار داشت: شرکت‎های گوناگونی از روسیه در طرح‎های آستان مقدس حسینی و استان کربلا مشغول فعالیت هستند./994/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات