۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۴۹۸۶۶۰
نماینده مردم تبریز در مجلس:

عمل به مبانی اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات اقتصاد کشور است

علیرضابیگی با بیان این‌که ادامه روند فعلی به نفع ملت و جامعه نیست، گفت: آرای ملت در ۲۹ اردیبهشت اثبات خواهد کرد که تغییر در مدیریت اجرایی کشور ضرورت دارد.
احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، احمد علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی امروز در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با بیان این‌که 29 اردیبهشت روز تعیین سرنوشت چهار سال آینده کشور بدست خود مردم است، اظهار داشت: در نظام دموکراتیک همه امور با آرای ملت طرح‌ریزی می شود.

وی با بیان این‌که انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی در نظام اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: انتخابات از اصالت برخوردار است و مردم با استفاده از قدرت آرای خود می‌توانند مدیران عالی و ارشد خود را برگزینند و یا تغییر دهند؛ امروز نیازمند دولتی هستیم که بتواند درد معیشت مردم را درک کند و چاره‌اندیشی کند.

علیرضابیگی با بیان این‌که در بسیاری از موارد مجلس راساً نمی‌تواند طرح‌های تاثیرگذار را تصویب کند، اما این مسائل با لایحه دولت ممکن است، افزود: تعیین رئیس جمهور بیانگر شیوه‌ها و روش‌های کشور در چهار سال آینده و ارایه خط مشی‌ نظام مدیریت اجرایی کشور در عرصه بین‌المللی نیز است.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به این‌که جریان‌های وابسته به دولت به دنبال انحراف اذهان عمومی از مسائلی چون حقوق‌های نجومی، اختلاس‌های میلیاردی، معضلات زیست‌محیطی، بیکاری و رکود هستند، گفت: ایجاد موج و جریان احساسی توأم با رقیب‌هراسی استراتژی انتخاباتی جریان مخالف تغییر در کشور است.


وی با اشاره به این‌که اعتقاد به تغییر مدیریت اجرایی کشور میان آحاد مختلف مردم وجود دارد، گفت: ۲۹ اردیبهشت نقطه عطف تصمیم‌گیری و رویکرد مردم در عرصه سیاسی است، متأسفانه شاهدیم که صلاحیت دولت یازدهم در حفظ آرمان و فرهنگ اسلامی کمرنگ شده و بایستی تغییر اساسی صورت گیرد.


بیگی با اشاره به این‌که برجام در مقابل امتیازاتی که به غرب داده شد؛ تأثیر چندانی بر وضعیت اقتصادی کشور نداشته است، افزود: دولت زیر بار تعهدات و پیمان‌هایی رفته که مورد اعتراض مردم و رهبری قرار گرفته است که آخرین مورد آن پیمان ۲۰۳۰ بود که منجر به هشدار جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز شد.


نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان این‌که انتظارات رهبری درباره برجام نیز محقق نشده است، گفت: عمل به مبانی اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات اقتصاد کشور است؛ دولت نه تنها نتوانسته سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کند، بلکه هنوز شاهد نظام غلط پولی و بانکی در کشور هستیم.

وی افزایش مالیات و هزینه‌کرد نامناسب منابع را از دیگر سیاست های غلط اقتصادی دولت یازدهم دانست و افزود: تا دیروز پرداخت یارانه مصیبت عظمی بود، حال چه شده که دولت از برقراری یارانه خانوارهای حذف شده سخن به میان می آورد؟ سؤال اینجا است که دولت برای خرید آرای ملت چه بهایی می خواهد پرداخت کند؟/935/۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات