۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۴۹۹۷۹۴

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌ شرقی

رای ۶۴.۵ درصدی روحانی در آذربایجان شرقی، نتیجه انتخابات شورای شهر تبریز و پیام های تبریک امام جمعه تبریز و نائب رییس مجلس شورای اسلامی از اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، رضا استاد رحیمی دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه در انتخابات ۲۹ اردیبهشت یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۲۱ نفر در این استان به حجت الاسلام روحانی رای دادند، گفت: ۶۴.۵ درصد شرکت کننده های این انتخابات بر تداوم دولت تدبیر و امید تاکید کردند.

وی افزود: از مجموع ۲ میلیون و ۵۷ هزار و ۸۹۸ رای ماخوذه از صندوق های دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در آذربایجان شرقی یک میلیون و ۹۸۵ هزار و ۱۵۲ رای صحیح بود. حجت الاسلام سید ابرهیم رئیسی با ۶۶۲ هزار و ۲۶۲ رای، معادل ۳۳.۴ درصد آرای مردم آذربایجان شرقی را در این انتخابات به خود اختصاص داد.

استادرحیمی اضافه کرد: بیشترین آرای این نامزد انتخابات در استان آذربایجان شرقی از شهرستان هوراند با ۵۶.۹ درصد بود و وی از شهرستان چاراویماق با ۵۴.۱ درصد و ورزقان با ۴۸.۹ درصد پس از هوراند بیشترین رای را داشته است، ۲۸.۴ درصد آرای مردم تبریز به حجت الاسلام رئیسی اختصاص داشته است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان شرقی همچنین گفت: سید مصطفی آقا میرسلیم با ۲۷ هزار و ۶۲۴ رای معادل ۱.۴ درصد و مصطفی هاشمی طبا با ۱۴ هزار و ۲۴۵ رای معادل ۰.۷ درصدی آرای مردم این استان را به خود اختصاص دادند.

نتیجه انتخابات شورای شهر تبریز

بنابر این گزارش، بر اساس لیست منتشر شده از سوی فرمانداری شهرستان تبریز به ترتیب شهرام دبیری اسکویی، شکور اکبرنژاد، فریدون بابایی اقدم، محرم محمدزاده قره بلاغ، سعید دباغ نیکوخصلت، عبدالله تقی پور حلاجان، فرج محمدقلیزاده، خانم سونیا اندیش، محمدباقر بهشتی، کریم صادق زاده تبریزی، علی آجودان زاده، غلامحسین مسعودی ریحان و محمد اشرف نیا حائز بیشترین آرا شده و اعضای پنجمین شورای این کلانشهر را تشکیل می دهند.

همچنین از مجموع لیست ۱۳ نفره اصلاح طلبان تبریز، تعداد هشت نفر شامل اکبرنژاد، نیکوخصلت، تقی پور،محمدقلیزاده، سونیا اندیش، بهشتی، صادق زاده و مسعودی ریحان توانستند آرای شهروندان تبریزی را به خود جلب کرده و توانستند در رقابت با لیست اصولگرایان این شهر به پیروزی برسند.

بر اساس اعلام فرمانداری تبریز، ایرج شهین باهر، محمدحسن اسوتچی، اسماعیل چمنی، نصرت الله شاهدی، محمدحسین جعفری، زین الدین هریسی نژاد، محمدرضا خداوردی زاده و موسی اشرفی نیز به عنوان اعضای علی البدل شورای اسلامی شهر تبریز انتخاب شدند.

پیام تقدیر آیت الله مجتهدشبستری

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با صدور پیامی ضمن قدردانی از حضور پررنگ آحاد مردم در انتخابات 29 اردیبهشت، اظهارکرد: این حضور باشکوه، نظام جمهوری اسلامی را تثبیت و جایگاه آن را تقویت کرد.

در پیام آیت‌الله شبستری آمده است: شکر و سپاس بی پایان به درگاه حضرت احدیت که در این ماه رحمت و به یمن مولود عظیم‌الشأن نیمه شعبان؛ حضرت بقیه الله به ملت ایران توفیق داد بار دیگر درخت انقلاب را به ثمر نشانده و حماسه فراموش نشدنی دیگری خلق کنند و با حضور کم نظیر و متراکم خویش به ندای ملکوتی رهبر معظم انقلاب لبیک گفته؛ روز 29 اردیبهشت پای صندوق‌های انتخابات حاضر و سرنوشت خود را رقم زده و دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی را مأیوس و دوستان را امیدوار سازند.

امام جمعه تبریز در این پیام اظهار کرده است: مردم شریف آذربایجان نیز به واسطه غیرت دینی و ملی که دارند، برگ زرین دیگری بر صفحات پرافتخار خویش در تاریخ ایران اسلامی افزوده و با این اقدام خداپسندانه با حضور گسترده در انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراها و در چهار شهرستان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، از خون شهیدان پاسداری کرده و نظام جمهوری اسلامی را تثبیت و تقویت کردند. 

پزشکیان: روحانی رییس جمهور همه ملت ایران است

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی حماسه حضور مردم در پای صندوق های رای و انتخاب دکتر حسن روحانی را تبریک گفت. متن این پیام به شرح زیر است: مردم بزرگ ایران اسلامی روز جمعه، حماسه‌ای بزرگ را رقم زدند و با حضور پررنگ خود در ساختن سرنوشت آینده‌ی خود، بار دیگر نشان دادند که این مردم هستند که نتایج نهایی را رقم می‌زنند.

باید قدردان و سپاس‌گزار تک‌تک کسانی باشیم که پای صندوق‌های رای آمدند و این حماسه را خلق کردند. امروز که مردم، دکتر حسن روحانی را به عنوان رئیس‌جمهور خود انتخاب کردند، ایشان نیز همانگونه که خود تأکید کردند باید توجه داشته باشند که بار دیگر برای چهارسال آینده رییس‌جمهوری تمامی ملت ایران است.

و در آخر، تأکید می‌کنم که از این پس با همان جدیتی که از کلیت دولت دکتر روحانی دفاع کرده و حمایت کردم، مطالباتمان را در سطح استانی، منطقه‌ای و ملی درخواست خواهم کرد و پیگیر خواسته‌های به حق مردم خواهم بود و پیگیر وعده‌هایی هستم که دکتر روحانی به مردم دادند و امیدواریم در چهارسال آینده با وحدت، هم‌صدایی و  همراهی تمامی مردم، شاهد رشد و تعالی روز افزون کشور عزیزمان ایران باشیم./۳۰۳/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات