۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۴۹۹۸۱۴

دانشمندان غرب مسافر راهیان نور می شوند

دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو گفت:دانشمندان و فلاسفه غرب به مدت ۱۰ روز عازم جنوب کشور در غالب راهیان نور خواهند بود.
نادر طالب زاده

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد مرکزی راهیان نور کشور، نادر طالب‌زاده دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو درخصوص برگزاری این کنفرانس گفت: دانشمندان و فلاسفه غرب اردیبهشت ماه امسال در کنار اندیشمندان و چهره‌های داخلی در ایران به تبادل نظر پیرامون مسائل مختلف روز پرداختند.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دلایل برگزاری این کنفرانس آمدن کارشناسان و صاحب‌نظران بین‌المللی و ارتباط با متفکرین و دانشمندان فلسفی فکری غرب درباره مسائل سیاسی روز است.


دبیر کنفرانس افق نو تاکید کرد: این میهمانان برای آشنایی بهتر با منشاهای تفکر ایرانی اسلامی و انقلاب به ایران آمده و طبق برنامه‌های انجام شده به مدت 10 روز عازم جنوب کشور در غالب راهیان نور خواهند بود. این سفر برای آنها بسیار ارزشمند بوده و به تبادلی فرهنگی خواهد انجامید.

طالب‌زاده محورهای اصلی این کنفرانس را اینگونه شرح داد: بررسی دلایل افول ارزش‌های انسانی و اخلاقی در تمدن غرب، رابطه هنرهای تجسمی در پیشبرد ایدئولوژی و نقش هنر متعهد و مستقل در پیشبرد جهانی آزاد و عاری از خشونت از جمله محورهای مورد بحث و تبادل نظر در این کنفرانس بود.

دبیر چهارمین کنفرانس بین‌المللی افق نو این کنفرانس را ضد اسلام‌هراسی خواند و افزود: انتخابات ریاست جمهوری و مجلس فرانسه، فراگیر شدن احزاب راست افراطی در اروپا و چگونگی آزادسازی مراکز تصمیم‌سازی اقتصادی، سیاسی، نظامی، آکادمیک و رسانه‌ای غرب از استعمار لابی‌های صهیونیستی که در تضاد مستقیم با منافع شهروندان آمریکایی و اروپایی هستند نیز در این کنفرانس مورد تبیین، بحث و تبادل نظر صاحب‌نظران بین المللی و متفکران ایرانی قرار می‌گیرد.

طالب‌زاده در باره اهداف آتی این کنفرانس خاطرنشان کرد: مطابق روال همه ساله، کنفرانس بین المللی افق نو که در امسال شاهد برگزاری چهارمین دوره آن هستیم، محمل و بستری مناسب برای هم فکری، تبادل نظر و بهره‌گیری از آرا و نظرات اندیشمندان و متفکران اروپایی فراهم می‌سازد تا برای دستیابی به راهکارهای مشترک به سوی جهانی عاری از خشونت و تروریسم و با هدف جستجوی زندگی انسانی، توأم با پاسداشت ارزش‌ها و هنجارهای متعالی بشر گام برداریم./۸۷۲/د
۱۰۲/ج

 
ارسال نظرات