۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۵۰۰۴۴۵

روایت آیت الله شفیعی از نخستین روزهای آزادسازی خرمشهر

آیت ‌الله شفیعی خاطره کوتاهی از نخستین لحظات آزاد سازی خرمشهر قهرمان بیان کرد.
آیت الله سید علی شفیعی

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، به نقل از پایگاه خبری مسجد آیت الله شفیعی، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و پدر طلبه فاضل و عارف شهید سید مرتضی شفیعی به بیان خاطره ای از نخستین روزهای آزادسازی خرمشهر پرداخت.

این خاطره به شرح ذیل است:

بنده در لشکر 92 زرهی اهواز مسؤولیت عقیدتی ـ سیاسی را بر عهده داشتم؛ به مجرد اینکه خرمشهر فتح شد، خود را به مسجد جامع خرمشهر رساندیم. رزمندگان اسلام در حال تطهیر و مرتب کردن مسجد جامع بودند تا اینکه در دومین روز از آزادسازی خرمشهر، موقعیت برای اقامه نماز جماعت فراهم شد.

شاید بنده تنها روحانی در آن جمع بودم؛ پس از گفتن اذان به درخواست رزمندگان اسلام و کسانی که در آنجا حضور داشتند، نخستین نماز جماعت ظهر و عصر در این مسجد به امامت بنده با حضور 50 ـ 60 نفر از رزمندگان و مدافعان شهر اقامه شد.

پس از اقامه نماز در حالی که رگبار مسلسل صدام بالای سرمان بود و بعثی ‌ها بی ‌مقدمه و بی ‌ملاحظه شلیک می‌کردند، به همراه آقای فروزنده استاندار خوزستان برای بازدید منطقه رفتیم؛ بدون اطلاع وارد خاک عراق شدیم و رزمندگان اسلام که متصدی امور مرز بودند، ما را برگرداندند.

سپس از مسجد صاحب‌الزمان (عج) که مسجدی تازه ساخت بود و از تصرف بعثی ‌ها خارج شده بود، بازدید کردیم. در بازدید از خرمشهر خانه‌ های مسکونی بود که بعثی‌ ها آنجا را تصاحب کرده بودند؛ شعارهایی روی در و دیوار شهر توسط بعثی‌ ها نوشته شده بود و تغییراتی در ساخت منازل مردم مشاهده می ‌شد؛ در بعضی از منازل انبوهی از جنازه ‌های بعثی‌ها را مشاهده کردیم که بوی تعفن گرفته بودند./۹۴۵۶/۱۰۲/ب۱

ارسال نظرات