۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۵۰۰۸۱۱
در دیدار رییس جمهور مطرح شد؛

تأکید مراجع تقلید بر اهتمام دولت بر امور دینی و خدمت به مردم/ جلوی سم پاشی ها برای ضربه به اعتقادات مردم گرفته شود

مراجع تقلید در دیدار رییس جمهور بر اهتمام دولت بر امور دینی و خدمت به مردم تأکید کردند و خواستار مقابله با سم پاشی ها برای ضربه زدن به اعتقادات مردم شدند.
مراجع تقلید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور عصر امروز با حضور در شهر مقدس قم ضمن زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س)، با شماری از مراجع تقلید دیدار و در گفت و گو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات، حجت الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی و امور مجلس رییس جمهور، محمد نهاوندیان رییس دفتر  رییس جمهور و حسام الدین آشنا مشاور رسانه ای رییس جمهور، روحانی را در این سفر همراهی کردند.

بر اساس این گزارش، حضرت آیت الله حسین وحید خراسانی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین روحانی که در بیت این مرجع تقلید برگزار شد، برای توفیق رییس جمهور در اداره امور کشور دعا کرد.

وی سپس با اشاره به آیه شریفه قُولُوا لِلنّاس حُسنًا گفت: طبق دستور قرآن شريف با مردم دنيا بايد به نحو حسن گفتگو کرد، پروردگار متعال مي فرمايد: «قُولُوا لِلنّاس حُسنًا» «و با مردم، نيكو سخن بگوييد». نه فقط با مسلمين بلکه با ناس و تمام مردم دنيا بايد با زبان حسن و نيکو سخن گفت.

حضرت آیت الله وحید خراسانی اظهار داشت: اين مناصب همانطور که قرآن شريف مي فرمايد گذراست. «وَ تِلکَ الاَيامُ نُداوِلُها بَينَ النّاس»«و ما اين روزها را ميان مردم به نوبت مى‏ گردانيم». تا مي توانيد در اين مدت به امور ديني و مذهبي و خدمت به مردم اهتمام ورزيد. خداوند می فرمايد: « وَأَنذِرْهُمْ يَوْمَ الْحَسْرَةِ إِذْ قُضِيَ الْأَمْرُ » « و آنان را از روز حسرت بيم ده آنگاه كه داورى انجام گيرد»

 همچنین حضرت آیت الله شبیری زنجانی در دیدار رییس جمهور، وی را بزرگ شده حوزه و مکتب اهل بیت علیهم السلام دانست و گفت: با توجه به اینکه شما اهل حوزه هستید انتظار ما این است که دیانت افراد را در درجه اول اهمیت قرار دهید.

این مرجع تقلید  افزود: افرادی در داخل و خارج کشور هستند که به شکل های مختلف می خواهند به اعتقادات افراد ضربه بزنند، باید اهتمام داشت که جلوی سم پاشی های آن ها گرفته شود.

وی  با اشاره به نظرات مختلفی که در ایران وجود دارد، اداره کشور را مشکل خواند و اظهار داشت: وظیفه سنگینی بر عهده شماست اما باید توجه داشت که اهل سلوک معتقدند از برترین عباداتی که در مسیر تقرب به خداوند موثر است، خدمت به مردم است. حالا شما توجه کنید که مردمی که شما به آن ها خدمت می کنید مسلمان و شیعه اهل بیت علیهم السلام هستند و این استثناء باعث مضاعف شدن این اجر و پاداش می شود.

حضرت آیت الله شبیری زنجانی دعا کردن برای خدمت گزاران به مردم را وظیفه خود دانست و خطاب به رییس جمهور منتخب گفت: زیارت شما و شنیدن تلاش های دولت شما توفیق شد، در این مسیر از خداوند متعال و حضرات معصومین علیهم السلام کمک بگیرید که بسیاری از گره ها با توکل و توسل باز می شود.

در ابتدای این دیدارها حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی گزارشی از برنامه های اجرا شده در دولت یازدهم و برنامه های آینده خود به مراجع تقلید ارائه کرد.

گفتنی است، تا کنون جزئیات دیدار رییس جمهور با حضرات آیات صافی گلپایگانی و مکارم شیرازی منتشر نشده است./۱۳۲۳/پ۲۰۳/ج۱

ارسال نظرات