۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۵۰۱۱۰۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

روحانیان از فرصت ماه رمضان برای تقویت دانش قرآنی جامعه استفاده کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای رشد و سیر معنوی انسان است، گفت: روحانیان باید از فرصت ماه رمضان برای تقویت دانش قرآنی استفاده کنند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار شماری از روحانیان، با تبریک آغاز ماه رمضان، آن را ماه رحمت و مغفرت دانست و اظهار داشت: ماه رمضان ماه بهار قرآن است؛ از این‌ رو باید روحانیان و خطبا از فرصت این ماه برای تقویت دانش قرآنی جامعه بهره برند.

وی افزود: ماه رمضان ماه تفکر و تدبر در قرآن است؛ به همین دلیل روحانیان و مبلغان دینی باید در منابر و سخنرانی‌های خود با شناخت و انتقال معارف قرآنی بیش از پیش جامعه را با فرهنگ و اندیشه اسلامی آشنا سازند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه قرآن کتاب انسان‌ساز است، اضافه کرد: اگر جامعه با مکتب قرآن آشنا شود و معارف قرآنی را سرلوحه اعمال خود قرار دهد از بسیاری انحرافات و آسیب‌ها مصون می‌ماند و این وظیفه روحانیان و مبلغان دینی است تا بستر گسترش معارف قرآنی را در جامعه فراهم کنند.

وی ادامه داد: در این راستا باید مهم‌ترین دغدغه و رسالت روحانیان و خطبا شناخت وظیفه الهی تبلیغ دین و آموزه‌های قرآنی و عمل به آن باشد؛ به‌ گونه‌ای که ابتدا خود با شناخت قرآن و عمل به آموزه‌های قرآنی به تقویت دانش قرآنی خود پرداخته و عالم بی‌عمل نباشند تا تأثیر گفتار و رفتار خود را در دیگران ببینند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: با توجه به اینکه روحانیان و مبلغان دینی رسالت تعلیم اصول و ارزش‌های دینی را بر عهده دارند، باید با شناخت کامل از دین و اصول دینی و عمل به آن زمینه را برای تبیین مفاهیم دینی و معارف الهی فراهم کنند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای تهذیب اخلاق است، خاطرنشان کرد: روحانیان باید با بیان مستند و مستدل نکته‌های اخلاقی از قرآن در سخنرانی‌های خود، تشویق و ترغیب مردم به خواندن دعا و تفکر در حیات طیبه اهل بیت(ع) بسترهای لازم را برای تهذیب اخلاقی جامعه فراهم کنند.

وی اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان روحانیان و مبلغان باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کرده و با بیان احکام روزه و مسائل دینی و شرعی پاسخگوی سؤالات و شبهات مردم باشند و به این طریق برای گسترش معنویت و بازسازی معنوی جامعه فعالیت کنند./9314/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات