۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۵۰۱۵۱۲
حجت الاسلام گلزاده برشمرد؛

اعمالی که در ماه رمضان باید مورد توجه قرار گیرد

عضو بعثه مقام معظم رهبری ماه رمضان را بستر حقیقت دین دانست و بر استفاده همه افراد جامعه از برکات این ماه در حد ظرفیت خود تأکید کرد.
حجت الاسلام گلزاده معاون پژوهشی  پژوهشگاه مطالعات تقریبی

حجت الاسلام محمدصادق گلزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فضایل ماه مبارک رمضان عنوان کرد: ماه مبارک رمضان از اسرار آفرینش و از حقایق عرفانی و معنوی در هدایت بشر به سوی عبادت و بندگی و عبودیت رب العالمین است.

وی افزود: خداوند دو ماه رجب و شعبان را مقدمه آماده شدن برای ورود به ماه مبارک رمضان قرار داده است و توصیفی که در استقبال از رمضان وجود دارد بی نظیر است.

رییس کمیسیون طرح و برنامه مجمع نمایندگان حوزه علمیه تصریح کرد: پیامبر(ص) در خطبه شعبانیه همه بشریت را مورد خطاب قرار می دهند و برکت و رحمت عامی که به صورت عام برای بشر و به صورت خاص برای مؤمنان و مسلمانان است را مورد اشاره قرار می دهند.

وی ماه رمضان را ماه عبودیت دانست و خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان، ماه عبادت، بندگی، عبودیت، انسانیت، فضیلت، حق و حقیقت است و انسان باید برنامه ریزی کند تا از برکت، رحمت و مغفرت آن به بهترین شکل استفاده کند.

حجت الاسلام گلزاده اضافه کرد: در این ماه نفس های روزه داران عبادت شمرده می شوند زیرا تمام حقیقت الهی در بستر رمضان شکل می گیرد و خواب فرد روزه دار به علت اینکه مقدمه عبادت است، عبادت محسوب می شود و این ویژگی تنها در ماه مبارک رمضان دیده می شود.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: تلاوت قرآن در این ماه از فضیلت بالایی برخوردار است و خواندن هر آیه از آن مانند ختم قرآن در دیگر ماه ها محسوب می شود، همچنین استفاده از محافل مذهبی و شنیدن کلام خدا و اهل بیت(ع) در این محافل می تواند در تقویت بنیه معنوی مؤثر باشد.

وی ادامه داد: در خانواده ها شرایطی فراهم شود که همه افراد به اندازه توان خود از برکات این ماه مبارک بهره مند شوند و حتی کودکان و خردسالان نیز بتوانند به اقتضای شرایط خود از این ماه استفاده کنند.

حجت الاسلام گلزاده ابراز کرد: یکی دیگر از وظایف برای عامه مؤمنان در این ماه دعا و مناجات است و این ماه که از آن به عنوان بهار بندگی یاد می شود می تواند انسان را در مسیر کمال پیش برد.

عضو بعثه مقام معظم رهبری اظهار کرد: اخلاص، استغفار، توبه، افطاری دادن به روزه داران به ویژه به نیازمندان و طبقات ضعیف، رسیدگی به بیماران و عیادت مریضان، ارتباط با مسجد و علما، انس دادن فرزندان با عالمان و مبلغان دینی و تدبیر شرایطی برای آموزش قرآن و احکام از دیگر کارهایی است که می تواند در این ماه مبارک مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید در این ماه از فرصت بندگی و عبادت بهترین بهره را برد و آنچه می توانیم از محصول معنوی در ماه مبارک رمضان گردآوری کنیم زیرا این توشه در آخرت کارآمد و گره گشا خواهد بود./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات