۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۵۰۱۷۲۵
حجت الاسلام سیدآبادی:

آثار اعمال خوب در این دنیا ربطی به نبود ایمان ندارد

سخنران حرم رضوی با بیان اینکه بین اعمال خوب و اثرات آن در دنیا رابطه علت و معلولی وجود دارد، گفت: وقتی عملی نیکو از هر فردی صادر شد اثر آن هم به دنبالش می آید و به همین دلیل در این دنیا آثار اعمال خوب ربطی به ایمان و نداشتن ایمان ندارد.
حجت الاسلام سیدآبادی

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت الاسلام محمد سید آبادی، سخنران و خطیب حرم رضوی روز دوشنبه در حرم رضوی، گفت: پاداش اعمال خوب در آخرت بر مدار ایمان است، بدین معنا که افراد با ایمان اثر و نتیجه اعمال نیک خود را در هم در این دنیا و هم در آخرت دنیا می بینند.

مدیر کل سابق تبلیغات اسلامی خراسان رضوی  با بیان اینکه در این دنیا، اعمال خوب به ایمان و کفر ما کاری ندارد، افزود: اگر کسی در این دنیا کار خوبی انجام دهد بهره و اثرش را می برد حتی اگر آن فرد مشرک و کافر باشد.

سخنران و خطیب حرم رضوی افزود: حتی اگر کافران هم صله رحم انجام دهند اثر نیک انجام صله رحم برای آنها ها هم اتفاق می افتد که طولانی شدن عمر و با برکت شدن آن است.

وی افزود: بین اعمال خوب و اثرات آن در دنیا رابطه علت و معلولی وجود دارد، اظهار کرد: وقتی عملی نیکو از هر فردی صادر شد اثر آن هم به دنبالش می آید و به همین دلیل در این دنیا آثار اعمال خوب ربطی به ایمان و نداشتن ایمان ندارد.    

این سخنران و خطیب حرم رضوی با اشاره به حدیث قدسی، ادامه داد: هر بنده ای را بخواهم عذاب کنم که مستحق عذاب است اما تا زمانی که کار خوبی را انجام می دهد از این دنیا او را خارج نمی کنم تا اثر این اعمال نیکویش را در همین دنیا ببیند.  

حجت الاسلام سید آبادی تصریح کرد: نتیجه اعمال خوب افراد در حالی که کافر هستند و ایمان ندارند گستردگی روزی و بدن سالم است و این عین عدالت خداوند است که هر کسی در این دنیا اعمال صالح انجام دهد تا اثر و نتیجه آنها را در همین عالم نبیند از این دنیا نمی برد.

وی با بیان اینکه ازحسنات افراد نیکوکار بدون ایمان اگر تا قبل از مرگ هنوز چیزی باقی مانده باشد، مرگ را برآنها آسان می کند، تصریح کرد: در واقع خداوند حساب اعمال نیکو رابرای آنها در همین دنیا تسویه می کند و در آخرت خبری برای آنها نیست.  

مدیر کل سابق تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه اعمال خوب انسان های کافر و مشرک اثر وضعی دارند، افزود: فرعون تا زمانی که نذر هزار گوسفند را در مطبخ آشپزخانه خودش برای فقرا داشت اثرش را می دید و وقتی این عمل گرفته شد، اثر خوب آن هم از بین رفت و در نیل غرق شد./934/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات