۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۵۰۱۸۵۰

دیدار سفیر ایران با وزیر فرهنگ و گردشگری عراق

سفیر ایران در دیدار با وزیر فرهنگ و گردشگری عراق بر ضرورت افزایش روابط دو کشور تاکید کرد.
ایرج مسجدی سفیر ایران در بغداد

به گزارش خبرگزاری رسا، ایرج مسجدی سفیر ایران در بغداد در دیدار با فریاد رواندزی وزیر فرهنگ و گردشگری عراق گفت: عراق از نظر استراتژیک و گردشگری یک کشور ثروتمند محسوب می‎شود و دارای تمدن و منابع مالی و معنوی و دارای شخصیت‎های مهم فرهنگی، علمی، سیاسی، جوانان مجاهد و شجاع بسیاری است.

سفیر ایران در بغداد تصریح کرد: عراق دارای ارتش، بسیج مردمی و گروهک‎های پیشمرگ است. عراق با این ثروت بزرگ احتیاجی به نیروی انسانی بیگانه ندارد و فقط باید آن‎ها را مدیریت و تربیت کند.

وی در پایان این دیدار بر ضرورت افزایش روابط و همکاری‎های میان عراق و ایران تاکید کرد و اظهار داشت: دو کشور ظرفیت و پتانسیل‎های خوبی از جمله برخورداری از قومیت و تنوع طائفه‎ای برای افزایش روابط دارند.

وزیر فرهنگ و گردشگری عراق نیز در این دیدار از حمایت و روابط خوب ایران تشکر کرد و خاطرنشان ساخت: عراق به سمت پیشرفت حرکت می‎کند و بازگشت به دوران حکومت دیکتاتوری سابق غیر ممکن است.

وی افزود: ایران و عراق مرز مشترک بسیاری دارند و  روابط خانوادگی میان دو کشور نشان دهنده عمق ارتباطات میان ایران و عراق است.

فریاد رواندزی خاطرنشان کرد: عراق از تجربه ایران در زمینه اتکا به ظرفیت‎های داخلی به ویژه اقتصاد مقاومتی بهره بسیاری می‎برد. ایران پس از دوران جنگ 8 ساله از مشکلات بسیاری رنج می‎برد و تحریم‎های شدید علیه این کشور وجود داشت اما رهبر این کشور توانست با حکمت این بحران‎ و تحریم‎ها را مدیریت کند./994/ب۹۰۲/د

 

ارسال نظرات