۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۵۰۱۹۴۲

اوقاف مصر بر تقویت فقه همزیستی مسالمت‌آمیز تاکید کرد

وزیر اوقاف مصر بر لزوم گسترش فقه همزیستی مسالمت‌آمیز و تمرکز بر نقاط مشترک ادیان آسمانی تاکید کرد.
محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر در راستای تقویت همکاری دینی میان قاهره و پکن، با وانگ یی وزیر امور دینی چین دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

مختار جمعه در این دیدار تاکید کرد: سازمان‌ها و نهادهای دینی می‌توانند در راه گسترش فرهنگ امنیت و صلح، نشر گفتمان اسلامی اعتدالی و به دور از هرگونه افراط و خشونت، تقویت فقه همزیستی مسالمت‌آمیز، اصلاح مفاهیم غلط و رویارویی با تروریسم و افکار انحرافی نقش مثبتی را ایفا کنند.

وی افزود: اسلام به انسان‌ها با قطع نظر از دین، جنیست و نژاد اهمیت می‌دهد زیرا همواره تاکیدش بر نقاط مشترک انسانی است. تمامی ادیان آسمانی رحمت و صلح را به همراه آورده و در مسیر رشد و تعالی انسان‌ها گام برداشتند از این رو باید همگی در راه رشد و تعالی کرامت انسانی تلاش کنیم.

وزیر اوقاف مصر اظهار داشت: باید به درستی میان خشونت و افراط‌گرایی که آفت امروز جهان است و تدیّن تمایز قائل شویم و تمام تلاش خود را برای نابودی افراط‌گرایی و گسترش دین‌مداری به کار ببندیم.

این عالم اهل سنت با اشاره به آمادگی اوقاف در آموزش روحانیان دینی در چین تصریح کرد: انسان‌ها فطرتا دین‌گرا هستند. در صورتی که انسان‌ها را با مفاهیم صحیح دینی آموزش ندهیم، افراد تندرو به سادگی اندیشه آنها را دستخوش تحول کرده و افراد با ایمان را از مسیر حق منحرف می‌کنند./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات